افغانستانگزارش ها

ذبیح الله مجاهد معین امور نشراتی وزارت اطلاعات و فرهنگ،کمیسیون بررسی و تخلفات رسانه یی رسمآ به کار اش آغاز نمود

ذبیح الله مجاهد سخنگوی امارت اسلامی افغانستان و معین امور نشرات وزارت اطلاعات و فرهنگ، در نشست گرامی داشت از روز جهانی آزادی مطبوعات،گفتکه کمیسیون بررسی تخلفات رسانه یی از امروز به کارش آغاز کرد و درآیندۀ نزدیک کمیسیون دسترسی به اطلاعات نیز بهُُُٔ فعالیت آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری توانا ؛ روز پنجشنبه 29 ثور سال 1401 هجری خورشیدی این نشست را وزارت اطلاعات و فرهنگ و فدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان برگزار کردند،

ذبیح الله مجاهد روز جهانی آزادی مطبوعات را به اهل رسانه ها مبارک گفت و حمایت ام/ارت اسلامی را از رسانه های کشور ابراز کرد.

وی افزود،که رسانه ها و اطلاع رسانی یکی از ارزش های هر کشور است و ام/ارت اسلامی افغانستان حمایت کامل خود را از رسانه ها در کشور اعلام می کند.

مجاهد گفت: ام/ارت اسلامی طالبان در افغانستان تعهد می کند،که همکار و همنوا با رسانه ها و خبرنگاران خواهد بود و از نهاد های رسانه یی می خواهد،که در اخبار و نشرات شان ارزش های اسلامی، اصول رسانه یی و منافع ملی کشور را در نظر بگیرند.

وی از رسانه ها که با وجود مشکلات به ویژه مشکلات اقتصادی به کار ادامه داده اند، به قدردانی یاد کرد و تأکید کرد که رسانه ها باید از شایعه افگنی اجتناب کنند و مردم را در راستای اتفاق، اتحادٕ و همبستگی، ذهنیت بدهند.

همچنان ذبیح الله مجاهد خاطرنشان کرد؛که در راستای حل مشکلات به خصوص مشکلات اقتصادی رسانه ها نیز تلاش صورت خواهد گرفت .

در این نشست محمد بشیر هاتف عضو فدراسیون نهاد های ژورنالیستان و رسانه های افغانستان، در رابطه به وضعیت رسانه و خبرنگاران معلومات داد.

وی شماری از مشکلات مختلف رسانه ها را در حدود (9) ماه گذشته بر شمرد و تأکید کرد که حکومت باید در امور رسانه ها و آزادی بیان از مداخله ارگان های دیگر جلوگیری کند و تنها وزارت اطلاعات و فرهنگ و کمیسیون های مؤظف مطابق قانون به مشکلات رسانه ها رسیدگی کنند.

همچنان در این نشست ابوذرصارم سرپلی رییس نهاد رسانه یی افغانستان عضو هیئت رهبری فدراسیون، حفیظ الله بارکزی رئیس شورای ژورنالیستان افغانستان وعضو رهبری فدراسیون، تاج محمد احمد زاده عضو فدراسیون ورییس اتحادیه خبرنگاران سید یاسین متین رئیس خانه ملی خبرنگاران افغانستان و عضو فدراسیون همچنان عبدالحق حماد رئیس نشرات وزارت اطلاعات وفرهنگ نیز به ترتیب صحبت کردند.

آنان در صحبت های شان روز آزادی مطبوعات را به اهل رسانه های کشور مبارک گفتند و شماری از مشکلات فرا راه رسانه ها را بیان کردند و تأکید کردند،که رسانه ها باید مطابق به معیار های ملی و بین المللی کار کنند تا امنیت روانی مردم صدمه نبیند.

همچنان خواهان همکاری و حمایت بیشتر ام/ارت اسلامی از خبرنگاران و رسانه های کشورشدند.

 

خبرگزاری توانا ــ سید احمد راشد کاشفی

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button