افغانستانگزارش ها

دیدار مقامات سفارت ایران با وزیر امور مهاجرین

حکومت افغانستان؛ همکاری مشترک برای حل مشکلات مهاجرین در دستور کار
به گزارش خبرگزاری توانا سید حسن مرتضوی معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل روز گذشته با «خلیل‌الرحمان حقانی» سرپرست وزارت امور مهاجرین حکومت افغانستان دیدار و گفت‌وگو کرد.
مرتضوی در رابطه با این دیدار اظهار داشت: شرایط در ماه‌های اخیر در افغانستان به گونه‌تی رقم خورد که جمهوری اسلامی ایران میز بان جمع کثیری از مهاجرین جدیدالورود بوده است که این موضوع نیازمند هماهنگی با هیأت حاکمه افغانستان را دارد.
وی در ادامه افزود: پس از روی کار آمدن حکومت جدید در افغانستان برخی مشکلات اداری برای روند کاری مهاحرین افغانستانی در ایران به وجود آمده است که بنا بر این شد تا دو طرف در همکاری مشترک به سوی حل حداکثری مشکلات مهاجرین عزیز افغانستانی در ایران حرکت کنند.
معاون سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل همچنین اظهار داشت: بنا بر آنجه پیش از این اعلام شده بود، هیات وزارت امور مهاجرین حکومت افغانستان برای پیگیری روند حل مشکلات مهاجرین افغانستانی عازم تهران خواهد شد تا سهولت‌های ادارای برای حل این مشکلات به صورت مشترک تدبیر و اجرایی گردد.
لازم به ذکر است که در ماه‌های اخیر جمع کثیری از شهروندان افغانستان به سمت جمهوری اسلامی ایران مهاجرت کرده که اکثر آنها حضور غیرقانونی دارند که هم‌اکنون وزارت کشور با ایجاد طرح سرشماری ویژه اتباع خارجی درصدد رفع برخی از مشکلات در این زمینه برآمده است.
نکته قابل توجه این است که حل حداکثری مشکلات مهاجرین افغانستانی از طریق همکاری با هیأت حاکمه افغانستان امکان‌پذیر است و نباید حل مسائل مردم افغانستان به موضوعات سیاسی گره بخورد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button