افغانستانگزارش ها

ملا عبدالغنی برادر تاجران رکن اساسی پیشرفت و توسعه و آبادی یک کشور میباشند

ملا عبدالغنی برادر معاون نخست ریاست الوزرا ام/ارت اسلامی افغانستان در مراسم افتتاحیه شرکت افغان انویست می گوید،که تاجران و صنعت کاران کشور یک رکن اساسی در پیشرفت و رشد هستند وی گفت،که امروزه مشکلات فرا روی سرمایه گذاران و صنعت کاران در افغانستان وجود ندارد.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز یکشنبه(29 جوزای سال1401 هجری خورشیدی) در مراسم افتتاحیه شرکت افغان انویست با حضور ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی رئیس الوزا ام/ارت اسلامی افغانستان،وزیران و تاجران ملی اقشار مختلف مردم کشور در کابل برگزار گردید.
در همین حال شیرباز کمین زاده؛ رئیس اتاق معادن و صنایع افغانستان گفت،که با استقرار ام/ارت اسلامی در افغانستان امنیت آمده است، و تاجران افغان باید کوشش بکنند که ثبات اقتصادی را در کشور پیاده بکنند.
وی افزود،که شرکت افغان انویست با سرمایه گذاری ابتدایی ۲۵۰ میلیون دالر امریکایی توسط سیزده سرمایه گذار ملی کشور ایجاد شده است،که در بخش های انرژی، زراعت و مالداری، معادن و ساختمان فعالیت خواهند کرد.
وی با بیان این که ام/ارت اسلامی افغانستان باید این شرکت را حمایت کند تا مردم ما از گدایی خلاص شوند گفت،که تمام سرمایه گذاران باید به کشور برگردند و به آبادی افغانستان بکوشند چون دیگر کشور ها وطن ما را آباد نمی سازند حضور بیست ساله ناتو در افغانستان ثابت ساخت که خود ما باید برای خود کاری کنیم.
رئیس اتاق تجارت علاوه کرد: می خواهیم که افغانستان خودکفا شده و انرژی افغانستان برای دیگر کشور ها صادر شود و ما از جامعه جهانی می خواهیم که ما را حمایت کنند چون بدون تعامل نمی شود کشور را آباد بسازیم.
در همین حال بلال کریمی معاون سخنگوی ام/ارت اسلامی گفت: ام/ارت اسلامی افغانستان تاجران و صنعت کاران را حمایت کرده و امنیت آنها را تامین می کند و در خدمت تمام صعنت کاران و سرمایه گذاران در کشور میباشد.
وی همچنین بیان داشت: تمام منابع داخلی را در خدمت تاجران می گذاریم و این شرایط فعلی بهترین چانس برای سرمایه گذاران است که صادقانه به کشور خدمت کنند.
از سوی هم خیرالدین مایل؛ عضو هیئت مدیره شرکت افغان انویست گفت: اکنون وقت آن است که سکتور خصوصی برای آسایش مردم بکوشند و سکتور خصوصی همیشه در کنار ملت و مردم بوده است.
وی همچنین افزود: اکنون زمینه سرمایه گذاری در کشور مهیا شده است و از تمام تاجران می خواهیم که با سرمایه گذاری های کوچک و بزرگ در رشد و خودکفای وطن سهیم شوند.
وی از ام/ارت اسلامی خواست که سرمایه گذاری های داخلی و خارجی سرمایه گذاران و تاجران را حمایت کنند.
این عضو هیئت مدیره شرکت افغان انویست تصریح کرد: در بیست سال گذشته سکتور خصوصی با تمام مشکلات امنیتی و چالش ها در کنار مردم بودند.
شهاب الدین دلاور سرپرست وزارت معادن و پطرولیم گفت: در تمام ولایات امنیت تامین است و میان مردم افغانستان اتحاد و برادری ایجاد شده مانند این تاجران که شرکت را ایجاد کردند نشان دهنده اتحاد است.
وی افزود: با استقرار ام/ارت اسلامی در کشور حاکمیت ملی و امنیت سرتاسری ایجاد شد و هیچ کشوری با نظام ام/ارت اسلامی مشکل ندارد.
سرپرست وزارت معادن و پطرولیم علاوه نمود: در بیست سال گذشته مسوولان دولت های قبلی آنقدر خیانت در حق مردم کرده اند که جای آنها در دوزخ است‌.
وی همچنین اضافه کرد: دروازه امارت اسلامی روی همه تاجران و سرمایه گذاران باز است و با اطمینان کامل می توانند سرمایه گذاری کنند.
با این حال شیر محمد عباس استانکزی؛ معین سیاسی وزارت خارجه گفت،که ما بر این افتخار می کنیم که امپراطوری دنیا یعنی آمریکا و ناتو را شکست دادیم،
وی افزود: این نظام را با قیمت خون خود بدست آوردیم و به آسانی رها نمی کنیم و برای مردم که بیکار هستند برای شان شغل ایجاد شود تا برای فامیل شان نان حلال بیاورند.
وی همچنین تصریح کرد: علم سر زن و مرد واجب است هر کس حق دارد که در تجارت و تحصیل سهم بگیرند تا کشور آباد شود.
وی بیان نمود عفو عمومی اعلام شده است و راه برگشت برای همه باز بوده و کمیسیون تماس با شخصیت به همین منظور ایجاد شده است.
استانکزی گفت: وظیفه تمام تحصیل کرده ها است که فهم شان را برای آبادی کشور به خرج بدهند همان گونه که برادران مجاهد شان در بیست سال در کوه ها وظیفه دفاع از کشور را انجام دادند.
وی در اخیر سخنان خود گفت: افغانستان را خارجی ها آباد نمی کنند بلکه همین فرزندان کشور که استاد، انجنیر، اقتصاددان وغیره.. کشور را می سازند.
از سوی هم نورالدین عزیزی؛ وزیر تجارت و صنایع امارت اسلامی در این برنامه گفت: جای بسیار افتخار است که تاجران کشور ما در کنار ملت و امارت اسلامی هستند.
وی بیان داشت: یگانه راه حل آبادی کشور این است که دست به دست هم بدهیم خود ما وطن را بسازیم مانند همین سیزده تاجر ملی که این شرکت افغان انویست را ایجاد کردند.
وی افزود: هیچ کس نباید تحفه و یا رشوه بدهد چون تمام دست اندرکاران ام/ارت اسلامی متعهد بر آبادی کشور هستند و همیشه ما در کنار تمام تاجران هستیم.
در همین حال ملا عبدالغنی برادر؛ معاون اقتصادی رئیس الوزرا امارت اسلامی گفت: ما دروازه را به روی تاجران باز کرده و مشکلات آنها را حل کردیم در آینده هم شب و روز در خدمت تاجران خویش هستیم.
وی افزود: تاجران کشور یک رکن اساسی پیشرفت هستند، بدون تجارت کشور ها پیشرفت نمی کنند و اگر از معادن افغانستان کار گرفته شود فقر ریشه کن خواهد شد.
معاون رئیس الوزرا گفت: امروزه مشکلات فرا روی سرمایه گذاران در افغانستان وجود ندارد ما از آنها می خواهیم،که در داخل افغانستان سرمایه گذاری کنند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button