افغانستانگزارش ها

نهاد خیریه افغان نجات در چندین ولایات افغانستان خیمه جمع‌آوری کمک را برای آسیب دیده گان برپا نمود.

مسوولین یک نهاد خیریه افغان موسوم به” بنیاد خیریه افغان نجات” به منظور رسیده گی به آسیب‌دیده گان زمین لرزه ولایات پکتیکا،خوست و پکتیا خیمه جمع‌آوری کمک را در 9 ولایت کشور برپا کرده است.
به گزارش خبرگزاری توانا؛صابر نواز رئیس این بنیاد خیریه امروز پنجشنبه(2 سرطان سال 1401 هجری خورشیدی) در یک نشست خبری در کابل گفت: کمک‌ها و تیم‌های سروی ما به ولایات آسیب‌دیده‌ اعزام شده است.
وی با بیان اینکه ما به اندازه امکانات روی دست‌ داشته خویش کمک‌های خویش را ارسال کردیم گفت:” ما از امروز در 9 ولایت افغانستان خیمه‌های جمع‌آوری کمک را برپا نمودیم تا وسیله‌ی برای رسانیدن کمک‌های هموطنان خویش به آسیب‌دیده گان زمین لرزه دو شب قبل ولایات شرقی کشور شویم”.
آقای نواز از مردم افغانستان و دیگر نهادی‌های امداد رسان بین‌ المللی می‌خواهد،که کمک‌های خویش را از طریق بنیاد خیریه افغان نجات به آسیب‌دیده گان زمین لرزه ولایت شرقی افغانستان برسانند.
رئیس بنیاد افغان نجات گفت: تیم‌‎های امدادی ما از طبقه اناث به منظور سروی و امداد در ساحات آسیب‌دیده حضور دارند و به اندازه توان به مجروحان آن حادثه طبیعی خدمات صحی ارایه کرده و برای آنها غذا و سرپناه آماده می‌کنند.
از سوی هم مولوی محمد صبور سروری عضو این بنیاد خیریه حوادث اخیر را امتحانات الهی خوانده  و از نهاد‌های مدد رسان ملی و بین المللی می‌خواهد،که در این چنین شرایط دست آسیب‌دیدگان ناشی از زمین لرزه ولایت پکتیکا و خوست را بگیرند.
گفتنی است،که  دو شب قبل زمین لرزه  به مقیاس 6.1 درجه بیشتر بخش‌های از افغانستان و پاکستان را تکان داد،که در اثر آن صد‌ها خانه در ولایات پکتیکا و خوست ویران و بیش از 2500 نفر در دو ولایت یاد شده شهید و زخمی شدند.
مقامات ام ارت اسلامی افغانستان اعلام کرده،که محموله‌های کمکی ایران و قطر برای زلزله زدگان پکتیکا و خوست صبح امروز به افغانستان رسیده است.
اتحادیه اروپا و امریکا نیز آماده گی خویش برای کمک به آسیب‌دیده گان ناشی از این زمین لرزه را اعلام کرده است.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button