افغانستانجهانگزارش ها

وانگ یو: وراد شدن ایالات متحده آمریکا و خارج شدن آن مشکل را برای افغانستان بوجود آروده است.

وانگ یو سفیر جمهوری خلق چین  از کمک 6720 تن مواد غذایی به منظور کمک به مردم افغانستان و آسیب دیدگان زلزله های اخیر به وزارت خبر داد.

خبرگزاری توانا: وانگ یو سفیر جمهوری خلق چین امروز سه شنبه (14 سرطان 1401) هجری شمسی در طی نشست خبری از ادامه کمک های بشری جمهوری خلق چین برای مردم افغانستان خبر داد.

آقای وانگ یو گفت: بعد از وقوع زلزله در ولایت های خوست و پکتیکا دولت چین به خانواده های قربانیان ابراز غم شریکی کرده و به مقدار 50 میلیون یوان به زلزله زدگان اعلام کردند. و تا حال در حدود 320 تن از طریق هشت فلایت به جانب افغانستان ارسال شده است.

آقای وانگ یو همچنان افزود: در روزهای نزدیک جمهوری خلق چین در حدود 200 تن مواد کمکی  از طریق کمک های دیگر به جانب افغانستان ارسال می شود و دولت محلی سینکیانگ و کمپنی های چینی از جمله میس و عینک اقدامات عاجل خود را انجام دادند.

همچنان غلام غوث ناصری معیین وزارت رسیدگی به حوادث طبیعی از ارسال کمک های غذایی و غیر غدایی به 34 ولایت افغانستان طی 8 مرحله خبر داد.

وی همچنان از ارسال 70 تن غذایی و غیر غذایی ازجمله 80 میلیون مواد غیر غذایی ازقبیل: خیمه. کمپل و غیره در ولایت های کندز. بغلان و غیره خبر داد.

دراخیر سفیر جمهوری خلق چین از دولت ایالات متحده آمریکا انتقاد کرده و گفت: وارد شدن آمریکا در افغانستان مشکلات را بوجود آورده بود و خارج شدن آن نیز مشکلات فراوانی را برای افغانستان ایجاد کرده که تا هنوز هم ادامه دارد.

و همچنان یاد آورد شد که ایالات متحده 43 میلیارد دالر برای اوکراین کمک کرده ولی اجازه استفاده از پول منجمد شده مردم افغانستان را برای افغانستان نمی دهد و گفت که دولت چین امید وار است که افغانستان را در فضای صلح ببیند.

این درحالیست بعد از سقوط دولت پیشین و روی آمدن ام/ارت اسلامی دولت چین روابط خود را با افغانستان تقویت کرده و کمک های بشر دوستانه را نیز ادامه داده است.

 

خبرگزاری توانا – شریف رحیمی و مجتبی محمدی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button