جهانگزارش ها

روسیه به دنبال تشکیل بلوک نظامی علیه آمریکا

معاون شورای امنیت روسیه، در تازه ترین اظهارت خود از تلاش ها برای ایجاد یک اتحاد نظامی قدرتمند در مقابله با ایالات متحده آمریکا خبر داده است.

به گزارش آژانس خبری توانا، دیمتیری مدودف معاون شورای امنیت روسیه، در گفته های جدیدی خویش از تلاش ها برای تشکل یک بلوک نظامی جدید در منطقه بر علیه آمریکا خبر داده و می افزاید “شکل گیری یک تشکیلات نظامی در مقابل ایالات متحده به رهایی اروپا و اوکراین از دست آمریکا منجر خواهد شد”.
در همین حال آقای مدودف ادعا میکند تنها از طریق اتحاد مشترک منطق ای در قبال آمریکا میتوان به تعادل سیاسی و نظامی در جهان دست یافت. این گفته ها در حال صورت میگیرد که شعله آتش نبرد روسیه در اوکراین بیش یک سال است ادامه دارد و در این مدت ایالات متحده آمریکا همکاری های فراوان با دولت زلنسکی در اوکراین داشته است و از سوی دیگر روابط در ابعاد مختلف میان قدرت های برتر از جمله روسیه، چین و ایران در شرف پر رنگ تر شده است.

ایجاد یک بلوک نظامی قدرتمند در شرق توسط روسیه در مقابله با حضور ایالات متحده آمریکا و غرب در آسیا، ملل دنیا را به دو قطبی شدن جهان در دوران جنگ سرد می اندازد، زمانیکه شوروی و آمریکا دنیا را در محور های نظامی، سیاسی و اقتصادی به دو قسمت منقسم نموده بودند.

حسین رسولی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button