افغانستانجهانگزارش ها

نوید جدید تحصیل برای دختران

دولت جمهوری اسلامی ایران، در یک خبرنامه تازه از فراهم نمودن زمینه ای ادامه تحصیلات برای دختران بازمانده از تحصیل مژده داده است.

به گزارش اژانس خبری توانا؛ جمهوری اسلامی ایران که در همسایگی غربی افغانستان موقعیت دارد، از فراهم نمودن امتداد زمینه تحصیلات برای بانوان کشور را خبر داده است.
بر اساس گزارش ها: معاون رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران، ضمن نوید نیک برای بانوان بازمانده از آموزش و تحصیل در افغانستان، آموزش و تحصیلات را از حقوق اساسی و ذاتی هر انسان خطاب نموده است.
معاون ریاست جمهوری ایران، در مورد چگونگی ارایه خدماتی تحصیلی دختران افغان گفته: “متقاضیان دختران افغانستانی برای ادامه تحصیل می تواند، از امکانات آموزش عالی در شهر های مرزی ایران استفاده کنند”.
دانش آموزان دختر در افغانستان، بعد از حاکمیت ا. ا. افغانستان در این کشور از رفتن به مکاتب به دلایل مختلفی محروم شده اند و در چند ماه پسین نیز از ادامه تحصیل در دانشگاه ها هم بازمانده اند. اوامر که با واکنش های زیادی به همراه بوده است. کشور ایران در همسایگی افغانستان از نخستین ممالک بوده است که از فراهم نمودن زمینه ای ادامه تحصیلات دختران افغان اعلام آمادگی می کند. چندی پیش نیز دولت ایران از افزایش پنج برابری بودجه سالانه دانشگاه تهران به دلیل جذب دانشجویان دختر بازمانده از تحصیل خبر داده بود.

حسین رسولی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button