افغانستانگزارش ها

افزایش ۱۳ درصدی حاصلات گندم درافغانستان نسبت به سال گذشته

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری اعلام کرده که حاصلات گندم در افغانستان حدود ۴.۹ میلیون متریک تن حاصلات به سطح کشور برداشته خواهد شد که این ارقام افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.

خبرگزاری توانا: وزارت زراعت آبیاری و مالداری امروز(پنجشنبه،۲۴جوزا) با نشر خبرنامه ای گفته در سال جاری نظر به سال قبل ۶ درصد زمین بیشتر تحت کشت گندم قرار گرفته است.

وزارت زراعت و آبیاری گفته که حاصلات گندم در افغانستان حدود ۴.۹ میلیون متریک تن حاصلات به سطح کشور برداشته خواهد شد که این ارقام افزایش ۱۳ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد

این وزارت تاکید کرده که به دلیل بارندگی‌‌ها در سال جاری خوشیدی تولیدات گندم کشور در مقایسه با دوسال گذشته افزایش چشم‌گیری داشته است.

همچنین در خبرنامه‌ی این وزارت آمده است که سیلاب‌های مدهش  در شماری از ولایت‌‌های کشور ساحات تحت کشت این نبات را تخریب نموده و حاصلات آنرا از بین برده است.

ازسوی‌هم این وزارت هشدار داده که طبق نیازمندی و تولیدات گندم در کشور حدود ۲ میلیون متریک تن  در سال ۱۴۰۳ با کمبود گندم رو به رو خواهد شد.

به گفته این وزارت در سال ۱۴۰۳ به سطح کشور حدود ۲.۱۴ میلیون هکتار ساحه تحت کشت گندم پیشبینی شده بود که از آن حدود ۴.۹ میلیون متریک تن حاصلات به سطح کشور برداشته خواهد شد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button