افغانستانگزارش ها

بزرگداشت از شب لیله القدر در سلطانیه بلخ.

از روز ۱۹ ماه مبارک یا شب لیله القدر با از جمع بزرگی از نمازگزاران و محیبان اهل بیت علیهم السلام در سلطانیه بلخ بزرگداشت شد.

 

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز ۲۱ حمل سال جاری،

شب قَدر یا لَیلَةُ القَدر شب نزول قرآن و مقدّر شدن امور یک‌ساله انسان‌ها در مسجد سلطانیه بلخ با جمع بزرگ نمازگزاران و محیبان اهل بیت علیهم السلام بزرگداشت به عمل آمد.

در آغاز برنامه تلاوت قرآن صورت گرفت و

به دنبال آن دعا پر فیض جوشن کبیر قراعت شد.

 

پس از تلاوت سید حیدر هاشمی، ملا امام مسجد سلطانیه مزار، به سخنرانی پرداخته و درمورد اهمیت شب قدر چنین گفت: شب قدر یکی از الطاف و موهبت‌های ویژه خداوند در ماه رمضان است که، خداوند، توفیق اطاعت، عبادت و بندگی را به بنده های خود میدهد.

وی نیز افزود که، شب قدر، شب بخشش گناه‌ها تمام انسان هاست.

 

در باره اهمیت شب قدر، پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) چنین فرموده‌اند: «خداوند از روزها، جمعه و از ماه ها، ماه رمضان و از شب ها، شب قدر را برای خود اختیار کرده است»

 

شب قدر اوج معنویت و عبادت ماه مبارک رمضان است. شبی که قرآن؛ کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود.

 

در مورد اهمیت شب قدر خداوند سوره‌ای در خصوص این شب نازل فرموده، و در این سوره خطاب به پیامبرش می‌فرماید: «وما ادریک ما لیلة القدر؛ و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟»

آنگاه خداوند بدون فاصله به عظمت و بزرگی آن شب اشاره کرده و می‌فرماید: «لیلة القدر خیر من الف. شهر؛ شب قدر از هزار ماه بهتر است.»

این نوع تعبیر نشانۀ عظمت، منزلت و اهمیت شب قدر است که، نشان می‌دهد حتی پیامبر اکرم (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) قبل از نزول این آیات به آن واقف نبوده است.

 

مجتبی خوشیوال

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button