افغانستانجهانگزارش ها

تاجری افغانستانی در حراجی در لندن، یک کیله را سی هزار پوند خرید

احمد تاجر افغانستانی در حراجی در لندن، که به منظور جمع آوری پول برای کمک به افغانستان، برگزار شده بود، یک کیله را سی هزار پوند معادل حدود ۳۷ هزار دالر خرید.

به گزارش خبرگزاری توانا، حراج نمادین به منظور جمع‌آوری پول برای کمک به افغانستان از سوی یک نهاد خیریه در منطقه «سوتهال» در غرب شهر لندن راه اندازی شده بود. که، یک کیله سی هزار پوند معادل به ۳۷ هزار دالر بفروش رسید.

رحمت الله نوروز، مسئول این بنیاد خیریه‌، میگوید خریدار این کیله احمد نام دارد، و از سال‌ها بدینسو مشغول تجارت موتر و خانه در بریتانیاست. نوروز در گفتگو با خبرنگار بی‌بی‌سی می‌گوید، آقای احمد که، از طریق خط تلفن در مراسم حراج وصل شده بود، به زودی با او دیدار می‌کند؛ و کیله را تحویل می‌دهد. نوروزی میگوید « افراد زیادی بودند که، حاضر شدند تا ده هزار پوند این کیله را بخرند، تا بیست هزار پوند سه نفر باقی ماندند و بالاتر از بیست هزار پوند، فقط دو نفر ماندند.» این کیله معمولی است و هنوز نزد فروشنده باقیست.

نوروز بیان داشت، «هدف حراج این کمک به مردم افغانستان است. نوروز می‌گوید، درین برنامه توانستند، ۹۰ هزار پوند جمع‌‌آوری کنند. قرار است پول فروش کیله، برای کودکان یتیم در افغانستان خانه ساخته شود.

مجتبی خوشیوال

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button