افغانستانگزارش ها

مولانا فضل‌الرحمان: از اخراج پناه‌جویان حمایت نمی‌کنم.

مولانا فضل‌الرحمان، رییس جمعیت علمای پاکستان در سفرش به کابل و ملاقات با برخی از مقام‌های امارت اسلامی گفته است که از تصمیم دولت پاکستان در زمینه اخراج پناه‌جویان افغانستان از این کشور حمایت نمی‌کند.

فضل‌الرحمان، روز یک‌شنبه، ۱۷ جدی، در دیدارش با شماری از مقام‌های امارت اسلامی از جمله مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر امارت اسلامی و امیرخان متقی، وزیر امور خارجه امارت اسلامی افزوده است که اختلافات میان دو کشور باید از طریق گفت‌وگو حل‌وفصل شود.

هیأت از علمای پاکستان به رهبری فضل‌الرحمان همچنان تاکید کرده است که جمعیت علمای پاکستان خواهان برقراری صلح در منطقه است.

با این حال، مولوی عبدالکبیر این سفر هیأتی از علمای پاکستان را در رفع سوءتفاهم‌ها میان امارت اسلامی و اسلام‌آباد مهم خوانده است.

امارت اسلامی متهم به حمایت از تی‌تی‌پی هستند، گروهی که طی دو سال گذشته حملات مرگ‌باری را علیه نظامیان پاکستانی انجام داده است.

دولت پاکستان ادعا می‌کند که تی‌تی‌پی حملاتش بر نظامیان این کشور را در خاک افغانستان زیر سلطه امارت اسلامی برنامه‌ریزی می‌کند.

این مقام امارت اسلامی بار دیگر به این هیأت خاطرنشان کرده است که حکومت امارت اسلامی اجازه استفاده از خاک افغانستان علیه هیچ کشور همسایه به‌ویژه پاکستان را نمی‌دهد.

مولوی عبدالکبیر تاکید کرده که امارت اسلامی خواستار روابط حسنه با همه کشورها بر‌اساس احترام متقابل است.

وی در این ملاقات به هیأت علمای پاکستان گفته است: بهتر است به‌جای ادعا و تبلیغات رسانه‌ای از واقعیت‌ها صحبت کنیم.

قرار است این هیأت درباره مسایل دیگر از جمله تروریسم فرامزی به‌ویژه تحریک طالبان پاکستانی (تی‌تی‌پی) نیز با مقام‌های امارت اسلامی گفت‌وگو کنند.

این سفر پس از تیره شدن روابط امارت اسلامی با اسلام‌آباد و به دعوت این گروه انجام شده است.

پیش از این، رهبر جمعیت علمای پاکستان در سال ۲۰۱۳ و در دوره ریاست جمهوری حامد کرزی، رییس جمهور سابق افغانستان به کابل سفر کرده بود.

 

عبدالخلیل فقیرزاد

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button