افغانستانخبرهاگزارش ها

همایش مردم شیعه و اعلام حمایت شان از حکومت امارت اسلامی

همیاش مردم شیعه و اعلام حمایت شان از حکومت امارت اسلامی

به گزارش خبرگزاری توانا امروز یک شنبه پنجم جدی در یک همایش مردمی تعدادی از علما و متنفذین شیعه حمایت¬شان را از امارت اسلامی اعلان نمودند. در این همایش که با اشتراک تعداد کثیری از مردم و همچنین “شیرمحمد عباس ستانکزی معاون وزیر خارجه دولت امارت اسلامی افغانستان” و تعدادی دیگر از مقامات امارتی برگزار گردیده بود، آقای استانکزی در بخشی از سخنان خود بیان داشت که: “کمک¬های بشر دوستانه درد مردم افغانستان را مداوا نمی¬کند، و حکومت باید تلاش نماید که صادرات افغانستان را افزایش داده تا خودکفاء شویم”.

وی همچنان اظافه نمود که: “افغانستان بعد از چهل سال و پس از شکست آمریکا و کشورهای متحدش به استقلال خود دست یافته است”.

او در بخش دیگری از صحبت¬های خویش افزود که: “امریکا و متحدانش افغانستان را در تاریکی شب ترک کردند و حکومت سرپرست امارت اسلامی در چهار ماه گذشته به گونه مستقلانه امور خود را به پیش برده است”.

معاون سیاسی وزارت خارجه طالبان همچنان در مورد آموزش دختران و حقوق زنان ابراز نظر کرده و گفت: “که زنان و دختران حق آموزش دارند اما فرهنگ افغانستان با غرب متفاوت است”.
این در حالی است که؛ انس حقانی وزیر داخله امارت اسلامی یکی دیگر از اشتراک کننده¬گان در این برنامه بوده و بیان می¬دارد: “مردم نباید به اخبار و توطئه های رسانه ها توجه نکنند”.
حقانی در بخشی دیگر از سخنان خود افزود که: “ما باید ملت سازی نمائیم و زمینه اعتمادسازی را فراهم نمائیم تا مردم و دولت در فضای اعتماد و همدیگر پذیری باشند. اختلافات نظری زیادی شاید وجود داشته باشد، اما مشترکات افغانیت، اسلامیت را داریم، نباید به استعمال¬گران اجازه مداخله داده شود”.
او همچنین می¬فزاید که: “رسانه ها و مردم غرب چهره طالبان را ظالم وانمود می¬کنند، افغانستان خودکفا و همه‌ شمول را دنیا نمی‌خواهد و اینکه نظام همه شمول است و مردم برای تقویه نظام تلاش نمایند”.

سید حسن فاضل ریس شورای علما شیعه افغانستان از برگزار کننده¬گان این همایش می¬گوید: “دوری از اختلافات و عفوه عمومی باعث تحکیم روابط دولت امارت و مردم می¬شود”.
همچنان وی در ادامه صحبت های خویش افزود که: “ما از شهروندان کشور می¬خواهیم تا کشورشان را ترک نکنند و در پیشرفت و ترقی کشورشان سهیم شوند”.

عسل محمد شاکری بدخشی سخنگوی علما شعیه: “ما نباید قوم گرا و ملت پرست باشیم بلکه ملت سازی نمائیم تحریم سیاسی و تهاجم فرهنگی باعث شده بود که اعتماد سازی از بین برود و بعد از این به کمک همدیگر یک افغانستان با ثبات می¬سازیم”.

این اظهارات و همایش در حالی صورت می گیرد که؛ بعد از روی کار آمدن دولت امارت اسلامی میزان گرسنگی، فقر و وابسته گی به کمک های خارجی به شدت افزایش یافته است. با این وجود هنوز هیچ کشوری دولت جدید در افغانستان را به رسمیت نشناخته است.

خبرگزاری توانا
محمد اسماعیل طاهری

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button