افغانستانگزارش ها

هفت فابریکه تولیدی کود کیمیاویی در شهر مزارشریف مسدود شد

مسئولان محلی بلخ می گویند که هفت فابریکه تولید کود کیمیایی را که طی سالیان دراز کود بی کیفیت و جعلی تولید و به بازار عرضه می کردند، شناسایی، مسدود و مالکان آن را بازداشت کرده اند.
به گزارش خبرگزاری توانا: ذبیح الله نورانی، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ، امروز چهارشنبه، ۲ سنبله به خبرنگار خبرگزاری توانا گفته است که نیروهای استخبارات ولایت بلخ در یک هفته اخیر توانسته اند هفت فابریکه تولیدی کود کیمیایی بی کیفیت و جعلی را شناسایی و ۹ تن از مالکان آنها را بازداشت کنند.
به گفته نورانی در جریان بازداشت این افراد ۵۰۰۰ بوجی کود کیمیایی بی کفیت و جعلی را که از خاک، گچ و سلفر ساخته شده اند نیز از نزد این افراد ضبط کرده اند.
رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت بلخ افزود که این فابریکه ها از سالیان دراز در ولسوالی های دهدادی، بلخ و ناحیه نهم شهر مزار شریف فعالیت داشتند که کود کیمیایی بی کیفیت شان را با مارک جعلی شرکت آرمان در سراسر بلخ، ولایات همجوار تا ولایات جنوبی به فروش می رساندند. 
در همین حال، مولوی شمس الله خالد، رئیس زراعت و مالداری بلخ نیز گفت که این کودهای کیمیایی نه تنها برای زراعت فایده ندارد، بلکه کشت و زراعت دهقانان را نابود می کند.

محمد صادق رضائی _ خبرگزاری توانا _ مزارشریف

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button