افغانستانخبرها

مسوولین رادیو های محلی از نهاد های حامی رسانه ها خواهان همکاری شد

مسوولین رادیو های محلی از نهاد های حامی رسانه ها خواهان همکاری شد
رسانه‌ها در افعانستان از دو دهه به این‌سو فعالیت های اطلاع رسانی را با با پشت سر گذاشتن مشکلات مالی، امنیتی و سیاسی انجام داده اند.
رادیو که امروز از جمله پایگاه های اساسی اطلاع رسانی در دنیا است. در افعانستان اما این گروه از رسانه ها با مشکلات مالی، کمبود و نبود برق، ناامنی و نبود وسایل کافی برای نشرات، روبرو اند.
کنفرانس خبری تحت عنوان ارزیابی چالش ها و فرصت های رادیویی با اشتراک جمعی از مسوولین رادیو های ولایتی (محلی) در کابل برگزار شد.
ظاهر شاه انگار، مسوول رادیوی صلح در ولایت خوست در این کنفرانس گفت:” ما در خوست مشکلات زیادی داریم از جمله نبود یک پرسونل مسلکی، مشکل نشرات، بی برقی، مشکلات تخنیکی و نبود وسایل بهتر”.
رسول سرداد، مسوول رادیوی محلی در جوزجان از مشکلات سد راه رادیو ها یاد کرد و از وضعیت مالی خبرنگاران موجود در آن ولایت سخت نگرانی نمود.
در این گرد همایی که به رهبری نهاد رسانه یی سلام وطندار به منظور ارزیابی چالش های رادیو های ولایتی برگزار گردیده بود، عبدالستار پکتیځ، عضو بورد رهبری رادیو سلام وطندار، از نقش مهم رسانه ها در پیشبرد مسائل فرهنگی و ملی یاد کرد.
عبدالطیف نظری، معین تخنیکی و مسلکی وزارت اقتصاد، نقش رسانه ها را در قسمت زیر ساخت های کشور دارای نقش مهم می‌داند و نیز از خبرنگاران منیحث افسران غیور و مقاوم در برابر دشمنان افغانستان یاد کرد.
از سوی دیگر مسؤلان رایوهای ولایتی از حکومت خواهان همکاری شده و جمال ناصر فرهمند مسوول مطبوعاتی دفتر رییس الوزرا در پاسخ به این خواست ها چنین گفت: ” ما برای تمام رسانه های تصویری، شنیداری و چاپی این اطمینان را می‌دهیم که در تمام موارد، دوشادوش با شما همکار خواهیم بود”.
این کنفرانس در حالی برگزار می شود که رسانه های ولایتی با چالش های زیادی روبرو بوده اند.

باران سادات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button