افغانستانگزارش ها

امریکا بدون ترس از تحریم؛ پول های کمک شده را به افغانستان انتقال دهید!

توانا نیوز: امریکا روز (چهارشنبه، ۱۳ دلو) اعلام کرده است، که بانک‌های بین‌المللی می‌توانند، برای اهداف بشردوستانه به افغانستان پول انتقال دهند، و گروه‌های امداد‌رسان نیز مجازند، بدون ترس از تحریم‌هایی که علیه «امارت اسلامی» وضع شده است، به معلمان و کارمندان صحی در موسسات دولتی پول پرداخت کنند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا در مورد معافیت‌های تحریمی صادرشده در ماه‌های سپتامبر و دسامبر برای کارهای بشردوستانه در افغانستان، راهنمایی تازه ارائه کرده است.
سازمان ملل متحد هشدار داده است، که بیش از نیمی از جمعیت ۳۹ میلیونی افغانستان از گرسنه‌گی شدید رنج می‌برند و اقتصاد، آموزش و خدمات اجتماعی در این کشور در معرض فروپاشی قرار دارند.
آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل، در وصف وضعیت افغانستان گفته است؛ که این کشور به «نخ آویزان» شده و شهروندان این کشور با چالش جدی در زمستان جاری روبه‌رو هستند.
طالبان به عنوان «امارت اسلامی» مدت‌ها است، که در فهرست سیاه امریکا قرار دارند و در ( ۲۴ اسد) سال جاری قدرت را به دست گرفتند. هم‌زمان با این، امریکا حدود ۱۰ میلیارد دالر از ذخایر بانک مرکزی افغانستان را مسدود کرد و کمک‌های بین‌المللی نیز متوقف شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز، بانک‌های بین‌المللی نسبت به انتقال پول به افغانستان محتاط بوده‌اند و نهادهای امدادرسان در تلاش انتقال پول کافی برای تأمین مالی عملیات کمک‌رسانی هستند.
با این حال، وزارت خزانه‌داری امریکا گفته است، که بانک‌ها می‌توانند، انتقال پول مربوط به عملیات بشردوستانه را انجام دهند.
این نهاد هم‌چنان گفته است، که گروه‌های امدادرسان نیز می‌توانند به افغانستان پول انتقال و به معلمان و کارمندان صحی معاش بدهند.

وحیده بیات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button