افغانستانگزارش ها

بیکارشدن 142 تن از سوی ریاست حفظ و مراقبت سالنگ ها

توانا نیوز: ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها طرح تشکیلاتی سال ۱۴۰۰ حکومت پیشین را در این ریاست تطبیق کرده است، که بر بنیاد آن دست‌کم ۱۴۲ تن وظایف‌شان را از دست داده‌اند.

عبدالله عبید، مسئول حفظ و مراقبت سالنگ‌ها روز (پنج‌شنبه، ۱۴ دلو) به توانا نیوز گفت: “که در پی تطبیق تشکیل سال ۱۴۰۰ حکومت غنی در این ریاست، شمار زیادی از کارمندانی را که حضورشان بی‌فایده بود، برکنار کرده‌اند”.

عبید افزود: “که در تشکیل جدید ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها ۲۵۸ نفر در نظر گرفته شده است که بیشتر بست‌های آن فنی و مسلکی می‌باشد”.

به گفته او، در حال حاضر انجنیران مسلکی و فنی در بخش‌های این ریاست در دو طرف سالنگ‌ها جابه‌جا شده‌اند.
اما شماری از کارمندان این ریاست که نمی‌خواهند از آنان نام برده شود می‌گویند، در میان افراد برکنارشده، کسانی حضور دارند که مدام در وظایف‌شان حاضر بودند و سال‌ها در این ریاست به عنوان کادر مسلکی وظیفه اجرا کرده بودند.

با این حال، عبید خاطرنشان می‌کند، کسانی که از تشکیل جدید حذف شده‌اند، خیالی بوده‌اند و حضورشان برای این ریاست نفعی نداشته است و شایعات در مورد برکناری افراد مسلکی بی‌اساس است.
از سویی هم، شماری از کارکنان این ریاست، با ابراز نگرانی از وضعیت بد اقتصادی موجود و نیاز مبرم سالنگ‌ها به پرسونل بیشتر خواهان استخدام دوباره هستند.
مسئول ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها نیز می‌گوید: “تشکیل ۲۵۸ نفری برای این ریاست ناکافی است و از این رو موضوع با وزارت فواید عامه شریک شده تا در تشکیل ۱۴۰۱ این ریاست بست‌ها اضافه شده و کارکنان بیشتری در این ریاست استخدام شود”.
او می‌افزاید که کار روی تشکیل تازه جریان دارد و تا هنوز تأیید نشده است.
گفتنی است که ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها پیش از این ۴۰۰ کارمند داشت و اکنون این رقم به ۲۵۸ تن کاهش یافته است.
این در حالی است که شماری از مسافران این شاهراه می‌گویند، وضعیت سالنگ قابل پیش‌بینی نیست و بنابراین، به کارمندان بیشتری برای کنترل وضعیت در این شاهراه نیاز است.

وحیده بیات

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button