افغانستانگزارش ها

حکومت سرپرست به آزادی بیان متعهد است،اما به شرطی که به کسی توهین یا تحقیر نشود.

سمینار راهبردی 5 روزه امروز به منظور افزایش ظرفیت سخنگویان قوماندانی امنیه تمام ولایات در شهر کابل مرکز از سوی وزارت امور داخله برگزار شد.
به گزارش خبرگزاری توانا:امروز دوشنبه 18 جدی سال 1402 هجری خورشیدی مولوی محمد نبی عمری معاون اول وزارت امور داخله در مراسم افتتاحیه سمینار مذکور گفت،که ام ارت اسلامی متعهد به آزادی بیان است،اما به شرط آن که به کسی توهین و افترا نشود، این کار اسلامی نیست. در شرع جایز است و در فرهنگ و سنت افغانستان جایی ندارد.
عمری همچنین گفت،که کسانی که همچنان برای جلب رضایت اربابان خود از کشورهای خارجی جاسوسی می کنند و برای نابودی نظام تلاش می کنند باید بفهمند که به اهداف خود نمی رسند.
وی افزود،که دشمنان کشور گاهی به برادران شیعه در افغانستان حمله می کنند تا به نام دین بین افغان ها اختلاف ایجاد کنند،اما این آرزو برآورده نمی شود.
در همین حال،مولوی عتیق الله عزیزی معین فرهنگ و هنر وزارت اطلاعات و فرهنگ، برگزاری این گونه سمینارها را اقدامی پسندیده خواند و گفت،که همه سخنگویان حکومت باید تلاش کنند تا با رسانه ها هماهنگی و اشتراک گذاری مناسب داشته باشند. اطلاعات را با آنها به اشتراک بگذارید.
وی افزود،که در گذشته موضوع مهاجران افغان به عنوان فشار بر رژیم های وقت مورد استفاده قرار می گرفت،اما ام ارت اسلامی سلسله پناهجویان اخراج شده از پاکستان را به خوبی مدیریت کرد که جهان شگفت زده شده است.
همزمان مولوی رحمت الله کاکازاده رئیس روابط عمومی وزارت امور داخله گفت،که دشمنان افغانستان میلیاردها دالر را برای جنگ فکری و کنترل فکری در اینجا خرج کرده اند تا اینکه تعدادی از مردم را به خاک و خون خواهند کشید. دختران و جوانان استخدام برای راه رفتن در خیابان های شهر با لباس هایی که در تضاد با فرهنگ افغانستان و تمدن اسلامی است
قابل ذکر است،که در مراسم افتتاحیه این سمینار، رئیس انجمن خبرنگاران افغانستان و نماینده گان برخی رسانه های خصوصی گفته اند،که هماهنگی میان سخنگویان حکومت و رسانه ها روز به روز بهبود می یابد و انتظار می رود،که برخی مشکلات باقی مانده باشد. با برگزاری چنین سمینارهایی حل خواهد شد.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button