افغانستانگزارش ها

عمران خان: نیروهای اشغال‌گر و ضد مسلمان هندی، کشمیری‌های بی‌گناه را می‌کُشند

عمران خان، نخست‌وزیر پاکستان در توییتی نگاشته که امروز مردم پاکستان از روز همبسته‌گی کشمیری‌ها بزرگ‌داشت می‌کنند. خان می‌افزاید که مسأله کشمیر طبق مصوبه‌ی سازمان ملل، یک بحث شناخته شده‌ی بین‌المللی است.

خان پاکستان تصریح می‌کند که بعد از محاصره‌ی این منطقه در ۵ آگست ۲۰۱۹، سربازان هندی در منطقه‌ مستقر شده و در نتیجه هزاران کشمیری کُشته شده‌اند.
نخست‌وزیر پاکستان مدعی است که سربازان هندی بر علیه مردان، زنان کودکان و پیران از خشونت و غلظت استفاده کرده و به‌ویژه جوانان کشمیری سرکوب شده‌اند‌.
خان افزود: «واضح‌ترین شکل از این سرکوب استفاده سلاح و خراب کردن محله‌ها و مجازات جمعی در کشمیر است.»
عمران خان کشتار بی‌پایان، بازداشت خودسرانه‌ی کشمیری‌ها، مدافعان حقوق بشر و امتناع از تسلیمی اجساد کشته شده‌گان را نگرانی عمیق برای همه آدم‌های روی زمین عنوان کرد.
نخست‌وزیر پاکستان تأکید می‌کند که ۹۰۰.۰۰۰ نیروهای اشغال‌گر هندی با حمله به هویت و به حاشیه‌راندن، از دید اقتصادی کشمیری‌ها را در وحشت می‌اندازند.
به گفته‌ی عمران خان، اهداف هندی‌ها تبدیل کردن جامعه‌ی اکثریت مسلمان کشمیر به اقلیت جامعه‌‌ی خودشان است.
کشمیر منطقه‌ای در شمال غربی شبه‌قاره هند است. بر سر حاکمیت این منطقه بین کشورهای چین، هند و پاکستان مناقشه است و هر یک بخش‌هایی از آن را تحت کنترل خود دارند.
ایالت جامو و کشمیر تحت کنترل هند، ایالت گلگت- بلتستان و کشمیر آزاد تحت کنترل پاکستان و منطقه اقصی چین تحت کنترل جمهوری خلق چین است.

خبرگزاری توانا: نصیرولی زاده

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button