افغانستانگزارش ها

اگر به تعلیم و تحصیلات عالی زنان و پسران در افغانستان توجه جدی نکنند شکست خواهیم خورد

شماری از علمای دین و فرهنگیان کشور به مناسبت سیزدهم رجب، میلاد حضرت علی(ع) یک مرکز تحقیقاتی را افتتاح کرده و بر وحدت اسلامی و تعلیم زنان در جامعه تاکید کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ سید قریب الله سادات رئیس اجرایی این مرکز امروز پنجشنبه(28 دلو سال 1400 خورشیدی) هنگام افتتاح آن گفت: ” این مرکز تحت نام” مرکز تحقیقات اسلامی اسماءالحسنی؛ به هدف شناسایی امکانات داخلی و تقویت ابداعات و خلاقیت ایجاد شده است”.
آقای سادات اظافه نمود: “حفظ فرهنگ اسلامی، استفاده از کتب و دانش بیرونی، آدرس مشترک برای وحدت اسلامی و برگزاری نشست‌های روش و رفتار، کارمندان دولتی با مراجعین از اهداف دیگر این مرکز می‌باشند”.
وی بیان داشت: “ما در این مرکز تلاش می‌کنیم، که دیگر نگذاریم جهان استعمار با نام‌های مختلف دست به اختلافات قومی، سمتی و مذهبی بزنند”.
سید هاشم جواد بلخابی عضو ارشد امارت اسلامی گفت: ” ایجاد این مرکز و همثال آن که بر وحدت اسلامی ملت افغانستان تاکید دارد باعث یاس و ناامیدی جهان کفر شده است”.
وی با بیان اینکه آخرین قدرت طاغوت فرعونی توسط ملت مسلمان افغانستان شکست خورده است افزود: “ما امروز از برکت جهاد، از غلامی به یک ابرقدرت جهان تبدیل شدیم، و حالا باید با وحدت فکری و فزیکی از این نظام اسلامی حاکم دفاع کنیم”.
مولوی عبدالغیاث سورابی استاد دانشگاه کابل و خطیب مسجد کارتی چهار گفت: “اسلام و قرآن با بیان قصه بلقیس، زنان را مدیر و مدبر خوب برای نجات جامعه معرفی کرده است”.
مولوی سورابی افزود: “اسلام به تعلیم و تربیت زنان توجه خاص نموده است، اگر ما تبلیغات منفی جهان استعمار مبنی بر اینکه اسلام مخالف تعلیم زنان است، را دور نی‌اندازیم و مطابق تاکید قرآن و پیامبر(ص) به تعلیم زنان توجه نکنیم، شکست می‌خوردیم”.
وی بیان داشت: “در تاریخ اسلام زنان بسیاری وجود دارد، که با مشوره‌های سازنده خویش به حکام اسلامی، جامعه را از مشکلات نجات داده‌اند، و ما باید با تعلیم و تربیه زنان، نسل آینده را از تاریکی و جهالت نجات بدهیم”.
این گفته‌ها درحالی مطرح می‌شود، که با تسلط مجدد امارت اسلامی در افغانستان دروازه‌های مکاتب و دانشگاه‌ها به روی دختران بسته شدند، و مقامات امارت اسلامی اعلام کرده‌اند، که تلاش می‌کنند، تا زمینه و فضایی مناسب اسلامی را برای آموزش دختران و زنان مساعد بسازند.
سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button