افغانستانگزارش ها

سید حسینی مزاری: تمامی مراکز دینی علیه امریکا بودند

امارت اسلامی افغانستان بنیاد وسیع شهدا را باید در کشور ایجاد نمایند.

سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان خواهان ایجاد بنیاد وسیع شهدای شده می‌گوید: که طالبان ادعا نکنند،که تنها ما جهاد کرده و شهید دادیم.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ مسئولان مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان امروز دوشنبه(8 حمل سال1401 هجری خورشیدی) از چهارمین سالروز حمله انتحاری داعش بالای این مرکز، تحت عنوان” همایش نقش شهدا و جانبازان و خانواده‌های آنها در برقراری، توسعه و تحکیم حکومت اسلامی و وظیفه ما” با حضور اعضای خانواده‌های شهدا در کابل تجلیل کردند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عیسی حسینی مزاری رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت:” نقش شهدا در تحکیم حکومت اسلامی یک موضوع خیلی مشخص است، شهدا به همین هدف وارد صحنه‌ی مبارزه نظامی، سیاسی و فرهنگی شده بودند”.

آقای مزاری گفت: “هدف و مقصد نهایی شهدای ما برقراری حکومت مقتدر اسلامی در جامعه بوده، تا به این وسیله به خدای خود برسند و همچنان در دنیا و آخرت نزد پیامبر خویش(ص) رو سفید باشند و با اهدای خون‌شان این فضا را مساعد ساخته است”.

وی بیان کرد حکومت اسلامی؛ که با مبارزات و خون شهدا بوجود بیاید و مجریان آن با اقتدار مسیر خون شهدا را دنبال کنند، باز هم شهدا ما را کمک می‌کنند، به شرط اینکه ما فضای جامعه را با نام و یاد آنها معطر کرده و روح جامعه را اسلامی و فرهنگ شهادت طلبی را نهادینه کنیم.

رئیس عمومی مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان با بیان اینکه ما و خانواده‌ها شهدا از حکومت فعلی توقع رسیدگی داریم گفت:”ما ازحکومت‌های گذشته توقع نداشتیم آنها احساس مسئولیت در قبال خانواده‌های شهدا، در برابر جهاد و شهادت هیچ مسوولیتی نداشته اند بلکه آنها علیه جهاد و شهادت ایستاده‌اند”.

او تصریح کرد در 20 سال گذشته هر چه انتحار و انفجار صورت می‌گرفت، علیه مراکز دینی، مساجد و جریان‌های فرهنگی و رسانه‌ی اسلامی بود، نه علیه جریان‌های وابسته به امریکا، در 20 سال گذشته مجموع حملات علیه روحانیت و مدارس دینی بود، به این دلیل ما ازحکومت‌های قبلی به عنوان وابستگان امریکا انتظار نداشتیم، اما از حکومت فعلی انتظار رسیده‌گی به خانواده‌های شهدا را داریم.

آقای مزاری گفت: “اولین وظیفه حکومت در قبال خانواده‌های شهدا این است که دید یک سان به همه شهدا داشته باشند تا پایه‌های حکومت محکم شوند و طالبان ادعا نکنند که تنها ما جهاد کرده و شهید دادیم”.

وی بیان داشت: همه مساجد و روحانیت به شمول مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان علیه امریکا مبارزه کردند، روشن‌گری نمودند و بهاء هم دادند، که در یک حمله انتحاری جریان وابسته به امریکا بیش 50 تن شهید و بیش از 140 تن دیگر زخمی دادند.

او از طالبان خواست، که بنیاد وسیع شهدا را ایجاد کرده و امتیازات ویژه برای اعضای خانواده‌های شهدا قایل شوند، چون خون این شهدا امریکا را سرافکنده کرده و قدرت امریکا را در جهان پوشالی ساخت.

در همین حال یار محمد رحمتی رئیس مرکز فعالیت فرهنگی اجتماعی در کابل گفت: ” نقش شهدا برای خود‌شان و امت اسلامی حیاتی است شهادت ‌در راه خدا مرگ نیست بلکه حیات جاویدان است که خداوند در تلاش انسان‌های صدیق و صادق به عنوان هدیه می دهد”.

وی بیان داشت: اگر رشادت شهدا نمی‌بود و آنها دربرابر طاغوت‌ها ایستادگی نمی‌کردند قطعا از اسلام و از دین از ارزش بلند انسانی خبر نبود ما مدیون رشادت و خون شهدا خویش هستیم.

محمد امین زاهدی عضو مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان گفت: کشور ما سه بار مورد تاخت و تاز ابرقدرت‌های جهان قرار گرفت اما خون شهدا ما بینی همه آنها را به خاک مالید.

وی با بیان اینکه امریکا در 20 سال گذشته جنایت عظیم علیه ملت مظلوم ما انجام دادند و با انجام انتحار و انفجار علیه مراکز دینی، مساجد، مکاتب، مراکز ورزشی و ده‌ها جنایت بشری دیگر بازهم ادعا و شعار سعادت جامعه افغانستان را سرمی‌دانند.

گفتنی است،که به تاریخ هفتم جدی سال 1396 حمله انتحاری بالای مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان و خبرگزاری صدای افغان آوا در کابل رخ داد،که در نتیجه آن 56 تن به شمول سید مهدی حسینی خبرنگار خبرگزاری جمهور شهید و بیش از 140 تن دیگر زخمی شدند.

خبرگزاری توانا

علی سینا نادر

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button