افغانستانگزارش ها

سفارت ایران در کابل: توطئه و فتنه میان افغانستان و ایران در جریان است

به گزارش خبرگزاری توانا: ‏سفارت ایران در کابل، بامداد امروز (یک‌شنبه، 21 حمل) در واکنش به ویدئو های که در شبکه‌های اجتماعی دست به دست‌ می‌شود و نشان می‌دهد که ماموران ایرانی با مهاجران افغانستانی برخورد زشت می‌کنند؛ گفته است که به‌منظور تیره‌ساختن روابط میان دو کشور، «فتنه و توطئه» در جریان است.
این بیانیه که در صحفه رسمی توییتر شان نشر شده است؛ آمده که ویدیوهای آزارواذیت مهاجران افغان‌ توسط ایرانی‌ها در شبکه‌های اجتماعی، برای خراب‌کردن روابط دو کشور برنامه‌ریزی شده است.
در بیانیه سفارت ایران در کابل آمده است: «‏سفارت ایران ضمن هشدار به فتنه و توطئه‌یی که در روابط دو کشور در جریان است، کلیپ‌های منتشره در فضای مجازی را برنامه‌ریزی‌شده دانست که خواهان گل‌آلودساختن روابط عمیق و تاریخی دو کشور و به‌دنبال القای ایران‌هراسی و افغان‌هراسی هستند.»
سفارت ایران در کابل در حالی واکنش نشان می‌دهد که گزارش‌ها مبنی بر بدرفتاری، لت‌وکوب و شکنجۀ مهاجران افغان در ایران، انتقاد و واکنش‌های تند شهروندان افغانستان را به هم‌راه داشته است. شماری از شهروندان کشور در شبکه‌های اجتماعی چه‌گونه‌گی برخورد با مهاجران افغانستانی در ایران را، غیرانسانی خواننده و آن را تقبیح کرده‌اند.
برخی از شهروندان افغانستان می‌‌گویند: لت‌وکوب و شکنجۀ مهاجران افغان در کشوری با فرهنگ مشترک و زبان مشترک، تازه‌گی ندارد و “سال‌هاست که مهاجران افغان عمل‌کرد ظالمانۀ مرزبانان ایران را تحمل می‌کنند”.
وزارت امور خارجۀ امارت اسلامی افغانستان در پیوند به برخورد نادرست مرزبانان ایران با مهاجران افغان، شماری از مسئولان ایران در کابل را، احضار کرده بود.

محمد صادق رضائی _ خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button