افغانستانگزارش ها

نمایشگاه نقاشی هنرمند «آکشی سیبالوک» از کشور موریس تحت عنوان «بازتاب هنری مناظر افغانستان» امروز در کابل افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز سه شنبه 2 عقرب سال 1402 هجری خورشیدی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، رئیس نگارستان ملی یا هنرستان وزارت اطلاعات و فرهنگ، محمد هاشم شارق گفت،که در این نمایشگاه نقاشی های یک جهانگرد و هنرمند اهل موریس (آکشی سیبالوک) قرار داده شده و آثار تاریخی در این نمایشگاه نقاشی های هفت ولایت افغانستان به نمایش درآمده است،که آثار و نقاشی هایی به تصویر کشیده شده است که این فرد برای گردشگری به آنجا رفته است.

آقای شارق ضمن تشکر از این هنرمند که با نقاشی تصویر خوبی از افغانستان را به جهانیان ارائه کرده است، از نهادهای ذیربط خواست تا امکانات بهتری را برای گردشگران خارجی فراهم کنند تا از آثار تاریخی افغانستان بیایند و از آبراه های باستانی و جاذبه های طبیعی دیدن کنند

همچنان قاری عبیدالله حنیف رئیس کتابخانه عمومی عامه وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد ارزش هنر صحبت کرده و از آثار این هنرمند تمجید کرد.

مولوی امدادالله منصور، رئیس تیاتر ملی وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز در سخنانی افغانستان را کشوری مملو از آثار تاریخی، آب های کهن و زیبایی های طبیعی دانست و از گردشگران خارجی خواست،که امنیت کلی در افغانستان برقرار است. بیایید و از آثار تاریخی، زیبایی های طبیعی و جاذبه های این کشور دیدن کنید.

همچنان «آکشی سیبالوک» از مهمان نوازی افغان ها و برپایی این نمایشگاه از وزارت اطلاعات و فرهنگ تشکر کرد.

قابل ذکر است،که این نمایشگاه به همت ریاست هنرهای وزارت اطلاعات و فرهنگ در پارک ملی و در آن آب های تاریخی هفت ولایت کشور (کابل، غزنی، پنجشیر، بامیان، غور، بلخ و هرات) 16 تابلو از جاذبه های طبیعی گذاشته شده و به مدت سه روز پذیرای بازدیدکننده گان است.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button