افغانستانگزارش ها

پس از ۲۵ سال زمین‌های زراعتی غصب شده ملیت بلوچ به صاحبان اصلی آن بازگردانده شد

منابع محلی در تخار می گويند که روز پنجشنبه ۲۲ ثور ۱۴۰۱ در حدود بیشتر از ۳۰۰ جریب زمین زراعتی واقع تپه کورحاتم ولسوالی رستاق این ولایت که ملکیت شخصی قوم بلوچ بود و در سال ۱۳۸۰ توسط فرمانده محلی ازبیک تبار بنام ملاپیرم قل به شکل مالچر ازبیک ها غصب گردیده بود با حکم قانونی محکمه و فرمان مقام ولایت تخار برای صاحبان اصلی اش تسلیم داده شد.

گفته می شود زمین‌های مذکور ملکیت پدری ۲۵ نفر از اهالی قریه طلاجات بلوچ این ولسوالی بوده و در زمان حاکمیت ملا پیرم قل به زور از مردم غصب گردیده و به قوم ازبیک به شکل مالچر داده شده بود.

یکی از مالکان زمین در صحبت با ندای بلوچ می گوید، در زمان حکومت کزری و غنی چندین مرتبه بخاطر باز پس گیری ملکیت شخصی مان به اداره محلی و قضایی این ولایت رجوع کردیم برای ما جواب رد داده شد، بعد از روی کار آمدن امارت اسلامی با اسناد عرفی و شرعی به محکمه ام/ارت اسلامی عریضه کردیم بعد از گذشت ۵ ماه و طی مراحل قانونی آن زمین مذکور برای ما تسلیم داده شد.

در حکومت پیشین در اکثر ولایت‌های افغانستان غصب و زورگویی جریان داشت و عملاً هیچ محکمه‌ای قادر به پاسخگوی در مقابل مافیای وطنی را نداشت.

توانا نیوز …

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button