افغانستانگزارش ها

مراسم عروسی دسته جمعی بیش از 22 زوج جوان در کابل برگزار گردید

مسئولین یکی از بنیاد های خیریه محفل عروسی دسته جمعی ۲۲ زوج جوان را در کابل برگزار نمودند آنان می افزایند،که ازدواج آسان توسط اسلام تاکید شده و باعث جلوگیری از اسراف می شود.

به گزارش خبرگزاری توانا : امروز پنجشنبه (30 سرطان سال 1401 هجری خورشیدی ) بنیاد خیریه شهدا محفل عروسی 22 زوج جوان را تحت عنوان فرشتگان سماع با حضور رئیس شورای علمای تشیع،علما،فرهنگیان،اساتید دانشگاه و جمعی از خانواده های عروس و داماد در کابل برگزار کردند.

در همین این حال داکتر غلام سفری؛ رئیس بنیاد خیریه شهدا در این محفل گفت: ما توانستیم،که محفل عروسی دسته جمعی ۲۲ زوج جوان را زیر نام فرشتگان سماع برگزار کنیم.

وی با بیان این که با برگزاری این محفل فرهنگ اسراف را به چالش کشیدیم گفت: با کمک صندوق قرض الحسنه توحید ۳۹ قلم جهیزیه به این زوج ها تقدیم شده است.

وی بیان کرد،که بنیاد خیریه شهدا برای هزاران خانواده تا هنوز توانسته که کمک های مواد غذایی توزیع کنند و کمک کردن به فقرا را وظیفه خود می دانیم.

از سوی هم آیت الله العظمی مدرس صالحی ریس شورای علمای تشیع گفت در این برنامه گفت: عید غدیر را بر همه تبریک عرض می کنیم که همه ائمه معصومین (ع) گفته که در این عید شاد باشیم.

وی افزود: خانواده های که در این عروسی دسته جمعی رضایت می دهند بهترین عمل را می کنند و کمک کنندگان اینگونه محافل را خداوند(ج) خیر نصیب کند.

ریس شورای علمای تشیع گفت : در این شرایط سخت که دامن گیر مردم افغانستان شده باید خیرین به فقرا کمک کنند.

در همین حال داکتر داوود سخنور؛ استاد دانشگاه گفت،که تاکید اسلام و حضرت محمد (ص) بر این است که ازدواج باید به گونه آسان برگزار شود.

وی همچنین اضافه کرد: مردم ما باید در این سطح برسند که همه عروسی های شان را به گونه دسته جمعی با دعوت علما، استادان دانشگاه برگزار کنند.

وی از نهاد های خیریه و دیگر خیرین خواست که برگزاری محافل عروسی دسته جمعی را کمک کرده تا این به یک فرهنگ پسندیده تبدیل شود.

از سوی هم دامادان و عروسان برگزاری این چنین محافل را استقبال کرده و از مراکز فرهنگی می خواهند،که عروسی دسته جمعی را به یک فرهنگ تبدیل کنند‌.

علی سینا یکی از دامادان در مصاحبه با خبرنگار آوا گفت: امروز برای من بهترین روز است چون به آرزوی خود رسیدم.

وی افزود: کسانی که شرایط اقتصادی خوبی دارند باید به مراکز فرهنگی کمک کنند تا آنها عروسی های دسته جمعی برگزار نمایند.

وی از دیگر خانواده ها خواست،که عروسی فرزندان شان را به گونه دسته جمعی برگزار کنند تا از مصارف بی جا جلوگیری شود.

قابل ذکر است،که دو روز قبل یکی از مراکز فرهنگی عروسی دسته جمعی ۷۰ زوج جوان را برگزار کردند که با استقبال شهروندان روبرو شد.

 

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button