افغانستانگزارش ها

وزارت صحت عامه متعهد به ارائه خدمات صحی با کیفیت، عادلانه و موثر برای مردم افغانستان است.

داکتر قلندرعباد سرپرست وزارت صحت عامه،امروز در برنامۀ حسابدهی دولت به ملت، در رابطه به دستارود ها و کار کرد های این وزارت در یک سال گذشته،توضیحات داد.

به گزارش خبرگزاری توانا ؛ امروز چهارشنبه دوم سنبله سال 1401 هجری خورشیدی در برنامه که در مرکز اطلاعات و رسانه های حکومت برگزار گردیده بود،سرپرست وزارت صحت عامه درحالی که شماری از مسوولین این وزارت نیز حضورداشتند، در رابطه کارکرد ها و دستاورد های بخش های مختلف این وزارت طی یک سال گذشته معلومات داد .

وی گفت،که وزارت صحت عامه یکی از وزارت های کلیدی است که هدف آن ارائه خدمات صحی، باکیفیت، عادلانه و موثر برای مردم کشور است.

داکترعباد افزود که ازجملۀ اولویت های این وزارت، ارتقای کیفیت ارائه خدمات صحی در کشور، اصلاحات در شفاخانه ها، معیاری سازی برنامه های تعلیمی و تخصصی، مبارزه علیه شیوع ویروس کرونا و دیگر مریضی های ساری، محو ویروس پولیون، مبارزه عاجل در برابر مشکلات صحی در کشور و مبارزه با فساد اداری است .

همچنان سرپرست وزارت صحت عامه در رابطه به اهداف استراتیژیک وزارت صحت عامه، تشکیل، مراکزصحی بودجه و امضای تفاهمنامه ها و برگزاری برنامه های آموزشی و ارتقای ظرفیت معلومات داد.

وی همچنان در رابطه به معاینات مختلف لابراتوار در لابراتو های مرکزی این وزارت، ، خدمات تشخیصیه ، خدمات سرتا پاه و سایر خدمات صحی که از سوی این وزارت برای مردم در مرکز و ولایت های کشور صورت گرفته است نیز معلومات داد.

داکترقلندر عباد، خاطرنشان کرد،که وزارت صحت عامه مکلف و متعهد است که در اجرای وظایف خود مطابق به تمام اصول و احکام شرعی دین مبین اسلام عمل کند و درچوکات امارت اسلامی به خاطر به دست آوردن اهداف شرعی با صداقت و ایمانداری کامل کارکند.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button