جهانگزارش ها

افزایش عبور غیرقانونی از مرز های اروپا

فرانتکس؛ آژانس محافظت از از مرز های بیرونی اتحادیه اروپا، اعلام کرد که عبور غیرقانونی از مرزهای اتحادیه اروپا در سال گذشته در مقایسه با سال ۲۰۲۱، ۶۴ درصد افزایش یافته است.

این آژانس محافظوی میگوئید که، تقریبا نیمی از موارد عبور غیرقانونی از مرزهای این اتحادیه از راه زمینی و از حوزه غرب بالکان انجام شده است.

براساس برآوردهای اولیه این آژانس، حدود ۳۳۰ هزار مورد ورود غیرقانونی به اتحادیه اروپا ثبت شده است و ۴۵ درصد از این موارد از طریق منطقه غرب بالکان بوده است.
فرانتکس میگوید: «این دومین سال پیاپی است که میزان ورود غیرقانونی (به اتحادیه اروپا) سیر صعودی دارد».

به گفته این آژانس، در بیش از ۸۰ درصد موارد مردها هستند که سعی می کنند وارد اتحادیه اروپا شوند. شمار مهاجران خوردسال از میان همه موارد ورود غیرقانونی کاهش یافته و به حدود ۹ درصد رسیده است.
با این حال گفته می‌شود که، در جمع آمار های داده شده ار سوی فرانتکس، پناهجویان اوکراینی شامل این آمار نیست.

فرانتکس تنها موارد تلاش برای ورود را محاسبه می کند و شمار افرادی را که سعی می کنند وارد اتحادیه اروپا شوند، در نظر نمی‌گیرد. زیرا شناسایی مهاجران اغلب دشوار است. آن ها مرتب بدون پاسپورت سفر می کنند و برخی ممکن است چندین بار سعی کنند وارد اتحادیه اروپا شوند.

گفته می‌شود که در جمع آمار های داده شده ار سوی فرانتکس، پناهجویان اوکراینی شامل این آمار نیست.

آژانس حمایت از مرزهای بیرونی اتحادیه اروپا “فرانتکس” كه در ۲۶ اكتبر سال ۲۰۰۴ شكل گرفت نهاد وابسته به اتحادیه اروپا است که در زمینه امنیت مرزهای این اتحادیه فعالیت می‌کند.
و مسولیت این آژانس مدیریت همکاری‌های عملیاتی در مرزهای خارجی کشورهای عضو اتحادیه اروپا است.

 

خبرگزاری توانا – مریم آخندزاده

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button