افغانستانگزارش ها

آغاز ساخت یک مجتمع صنعتی در کندز

شرکت رغون انصاف در بخش زراعت از ساخت یک مجتمع صنعتی به هزینه‌ی ۱۰ ملیون دالر در هفتاد جریب زمین در دشت آبدان کندز خبر می‌دهد.

 

به گزارش خبرگزاری توانا؛ محمد داوود، رئیس شرکت رغون روز گذشته، ۹ دلو ۱۴۰۱ گفت: یک مجتمع صنعتی درچهار بخش پروسس گندم، تهیه مواد خوراکی برای حیوانات، پروسس برنج و ساخت پایپ در هفتاد جریب زمین دولتی در دشت آبادان این ولایت ایجاد گردید.

 

وی همچنان در مورد ایت مجتمع گفت افزود: با آغاز کار در این مجتمع برای صدها تن از باشندگان کندز زمینه‌ی کار فراهم می‌شود و نیاز نخواهد بود تا جوانان برای دریافت شغل به بیرون از کشور مهاجرت کنند.

 

بارزگانان کندز ضمن استقبال از ایجاد این مجتمع صنعتی می‌گویند که، برای رشد فعالیت‌های اقتصادی بارزگانان باید پارک‌های صنعتی در این ولایت ایجاد گردد.

 

محمد نسیم، معاون اتاق تجارت و صنایع در کندز  می‌گوید: با ایجاد این مجتمع صنعتی نه تنها برای جوانان زمینه‌ی‌ کار فراهم می‌شود بل کشاورزان نیز می‌توانند در اینجا فعالیت‌های خویش را رونق دهند.

 

در همین حال، مسولان دراین ولایت از تلاش‌ها برای پشتیبانی فعالیت‌های بازرگانی و ایجاد یک شهرک صنعتی سخن می‌زنند.

 

گفتنی است که، کندز در بیست سال گذشته مانند سایر ولایت های افغانستان گواه درگیری ‌های داخلی بود، و به همین دلیل نتوانسته در بخش بازرگانی رشد چشم گیری داشته باشد.

 

شمین نجرابی  خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button