افغانستانگزارش ها

شماری از محصلین فاضلان از نخستین دور تخصصات افتا و قضای جامعۀ عبدالله بن مسعود امروز در کابل مراسم فراغت را جشن گرفتند.

 

مولوی ندا محمد ندیم، سرپرست وزیر وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست،امروز در مراسم فراغت نخستین دور فاضلان تخصصات افتا و قضا جامعۀ عبدالله بن مسعود از تلاش این وزارت به خاطر تقویت و پیشرفت نظام تحصیلی کشور یاد کرد.

به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه، 16 حوت سال 1401 هجری خورشیدی در مراسمی که، با حضور شماری از مسوولان حکومتی و علمای کرام برگزار شده بود، سرپرست وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست، در رابطه به توجۀ این وزارت و رهبری ام ارت اسلامی و در راستای پیشرفت و تقویت نظام تحصیلی کشور معلومات داد.

وی در رابطه به جایگاه علم از دیدگاه اسلام صحبت کرد و گفت: در کنار تمام کار های خوب و اعمال نیک، یکی از بهترین اعمال آموختن علم است و بدون علم هیچ کاری به صورت درست اجرا شده نمی تواند.

وی همچنان از فارغان خواست،که متوجه مسوولیت های بعدی شان باشند و به مردم، جامعه و نظام اسلامی شان مصدر خدمت شوند.

همچنان در این مراسم مولوی عبدالمالک نیازی، رئیس تخصصات در صحبت هایش فراغت برای فاضلان مبارک گفت و خاطر نشان کرد که، از نخستین دور تخصصات افتا و قضا جامعۀ عبدالله بن مسعود، 37 تن فارغ شدند.

او ضمن آن که از توجه و حمایت رهبری وزارت تحصیلات عالی حکومت سرپرست، به جامعۀ عبدالله بن مسعود قدردانی کرده گفت که، اکنون 140 تن از فاضلان در این جامعه مصروف آموزش سال دوم دروس تخصصات افتا و قضا هستند.

بعد محمد قاسم خالد والی کابل،در رابطه به اهمیت علم و آموزش صحبت کرد و از فارغان تخصصات افتا و قضا خواست٬ آنچه را که آموخته اند، مطابق به احکام دین در عمل پیاده کنند.

سپس مولوی خلیل الرحمن حقانی، سرپرست وزیر وزارت امور مهاجرین وعودت کننده گان حکومت سرپرست،در صحبت هایش در مورد مسئولیت های بعدی فارغان توضیحات داد و از آنان تقاضا کرد،که در فیصله های شان دقت کامل کنند و عدالت را در نظر بگیرند.

دراخیر محفل مسئوولین برای فارغان و تخصصات افتا و قضای جامعۀ عبدالله بن مسعود،استادان شان تقدیرنامه ها اعطا نمودند.

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button