افغانستانگزارش ها

برگزاری نشست‌ها و اقدامات عملی هیأت‌های تخنیکی ولایات هرات و کنر

هیأت‌های تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایات هرات و کنر طی دو روز گذشته، نشست‌های‌شان را برگزار کرده و در راستای جلوگیری از غصب زمین اقدامات عملی انجام دادند.

در نشست هیأت تخنیکی ولایت هرات که با حضور رییس و اعضای این هیأت برگزار شد، قضیه زمین دشت منطقه ربات که یک شخص درباره آن عریضه کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت و سخنان عارض شنیده شد.

هیأت مذکور فیصله کرد که در مورد اسناد و مدارک این شخص تحقیق و بررسی بیشتر صورت گیرد و از ادارات مربوط نیز معلومات خواسته شود.

در این نشست همچنان، موضوع باغ‌های انگور واقع منطقه زیارت‌جاه ولسوالی گذره که تحت تصرف مردم و ادعای مالکیت ریاست حج و اوقاف قرار دارد، بررسی شد.

هیأت تخنیکی سخنان مردم و نماینده ریاست حج و اوقاف را شنیده و فیصله کرد که به طرفین دعوی استعلام توزیع شود تا در رابطه معلومات دهند. هیأت مذکور همچنین با برخی از مراجعین دیگر دیدار کرده و به سخنان آنان گوش داد.

در همین حال، هیأت تخنیکی جلوگیری از غصب زمین ولایت کنر به منظور تطبیق قطعات کادستری که قبلاً امارتی تثبیت شده، به ساحه لچیگلی قریه نوآباد مرکز این ولایت رفته و ۳۰ فیصد قطعه ۹۶۴ کادستر را عملاً تطبیق کرد.

هیأت مذکور همچنین، جدول غاصبین را در ساحه تکمیل کرده و مشخصات زمین و غاصبان آن را درج جدول کرد. این هیأت همچنین در ساحه مذکور نشست شان را برگزار کرده و درباره موضوعات واصله از کمیسیون مرکزی بحث کردند.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button