افغانستانگزارش ها

برای تمام وسایط نقلیه شهری و ولایتی کتابچه خط سیر الکترونیکی توزیع می گردد.

وزارت ترانسپورت وهوانوردی دیروز چهارشنبه، برنامه توزیع کتابچه خط سیر الکترونکی؛ کتابچه خط سیر ساده ونصب جی پی اس در وسایط باربری ومسافربری را در مرکز و ولایت ها آغاز کرد.
به گزارش خبرگزاری توانا؛ چهارشنبه،16 حمل سال 1402 هجری خورشیدی درنشستی که به همین منظور در ریاست تنظیم و ترانسپورت کابل برگزار شده بود.
مولوی عبدالسلام حیدری، معین وزارت ترانسپورت و هوانوردی گفت که، این روند به منظور فراهم شدن سهولت ها درخدمات ترانسپورتی ایجاد شده است. که، تمام شرکت های ترانسپورت وسایط شان را ثبت معلومات این اداره کرده و جهت خدمات بهتر و شفاف کاری کتابچه خط سیر ترانسپورتی الکترونیکی،کتابچه ترانسپورتی ساده و برای تمام وسایط باربری که از توان حمل 18 تن به بالا و وسایط مسافربری که از 23 چوکی بیشتر داشته باشند برعلاوه توزیع کتابچه الکترونیکی خط سیر GPS نیز نصب می گردد.
حیدری افزود،که درحال حاضر چهارصد شرکت ترانسپورتی و 600 اتحادیه ترانسپورتی درکشورفعالیت دارد .
حاجی سادات عطایی، رئیس اتحادیه سرتاسری شرکت های ترانسپورت زمینی افغانستان می گوید،که توزیع کتابچه خط سیر شش سال در افغانستان متوقف بوده و به منظور جمع آوری عواید شفافیت فعالیت خدمات ترانسپورتی فوق و هم چنان نظم شهری تمام شرکت های ترانسپورتی باید وسایط شان را ثبت و کتابچه خط سیر اخذ کنند.

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button