افغانستانگزارش ها

رقیب های دیروز رفیق های امروز.

وزرای خارجه ایران و عربستان در آستانه ای عادی سازی روابط دو کشور و باز نمودن دروازه های دوستی و همکاری دیشب در پکن با هم دیدار نمودند.

به گزارش آژانس خبری توانا؛ دیشب (۱۷ ماه حمل) امیر عبدالهیان و فیصل بن فرحان، وزرای خارجه‌ی جمهوری اسلامی ایران و دولت شاهی عربستان سعودی در پکن با هم دیدار نمودند.
بعد از میانجیگری های فراوان برخی کشور های منطقه به منظور کاهش تنش ها میان ایران و عربستان به خصوص تلاش های رهبران کشور چین، حالا دیده می شود که این میانجیگری ها نتیجه‌ی مثبت به همراه داشته است. پس توافق ها برای عادی سازی روابط میان دو کشور مهم منطقه حالا وزرای خارجه این کشور ها به دیدار هم شتافتند.
دیدار که دیشب باعث شد تا گام های مردان تراز اول سیاست خارجی هر دو کشور به پایتخت چین کشیده بشود.

در این دیدار عبدالهیان و بن فرحان، از داشتن یک آینده دوستانه ای مشترک سخن به میان آورده اند و گفتند: برای از سرگیری عادی سازی روابط و همیاری باهم گام های عملی خواهند بر داشت.
وزرای خارجه ایران و عربستان برای ایجاد روابط دو جانبه به بازگشایی سفارت خانه ها و سر کنسولگری ها تاکید نمودند.

ایران و عربستان سعودی دو کشور مهم در منطقه ای خاور میانه اند که سال هاست سیاست های واگرایی را به دلیل تبدیل شدن به قدرت هژمونی منطقه‌ای در قبال یکدیگر بازی می کنند و حالا سایر کشور ها برای داشتن یک منطقه امن به ایجاد سیاست همگرایی میان این دو دولت تلاش دارند.
همگرایی که به نقل از کارشناسان مسائل نظامی و سیاسی برای صلح و ثبات منطقه مفید خواهد بود.

حسین رسولی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button