افغانستانگزارش ها

نخستین نمایشگاه تولیدات داخلی ادویه جات امروز در مرکز بین المللی نمایشگاه افغانستان در کابل برگزار گردید.

داکتر عبدالباری عمر سرپرست اداره ملی غذا وادویه امروز هنگام گشایش نخستین نمایشگاه تولیدات داخلی ادویه از متشبثین داخلی و خارجی خواست،که در بخش تولید ادویه در افغانستان سرمایه گذاری کنند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه 23 جوزای سال 1402 هجری خورشیدی داکتر عبدالباری عمری سرپرست اداره ملی غذا و ادویه همچنان تاکیدکرد،که تمام تولیدات ادویه و تجهیزات طبی در این نماشگاه از محصولات داخلی کشور است .
به گفته وی درحال حاضر 630 قلم وادویه و تجهیزات طبی در افغانستان تولید می شود و تلاش داریم تا این تولیدات را به بیش از ۸۰۰ قلم ادویه افزایش دهیم و به تمام سرمایه گذاران داخلی و بین المللی اطمینان میدهیم،که زمینه سرمایه گذاری درافغانستان بخصوص دربخش تولیدات ادویه فراهم شده و ما با آنها همکار هستیم.
داکترعبدالواسع خادم رئیس دفتر ریاست الوزرا نیز دراین مراسم از سعی وتلاش رهبری اداره ملی غذا وادویه و تولیدکننده گان ادویه داخلی تمجید کرده گفت،که تولیدات داخلی ادویه که یکی از دستاورد های ام ارت اسلامی می باشد و استفاده ازتولیدات داخلی ادویه با کیفیت سیب رشد اقتصاد درکشور می شود .
وی تسریع کرد: ام ارت اسلامی تلاش دارد که تولیدات داخلی ادویه را افزایش دهد و استفاده از تولیدات داخلی باعث می شود که ما از ناحیه تولید ادویه به خود کفایی برسیم .
داکتر عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد سخنرانی دیگراین مراسم نیز بر استفاده از تولیدات داخلی ادویه تاکید کرده گفت:‌ تولیدات داخلی باید مورد حمایت قرار بگیرد و رشد کند و به هراندازه که تولیدات داخلی ما رشد کند ما به خود کفایی میرسیم .
عزیزالله بارکزی رئیس مرکز بین المللی نمایشگاه افغانستان به رسانه ها گفت: دراین نمایشگاه ۴۴ غرفه موجود می باشد که ۶۳۰ قلم ادویه ومحصولات طبی از تولیدات داخلی به نمایش گذاشته شده است و برای سه روز بروی علاقمندان باز است.

سیداحمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button