افغانستانگزارش ها

نمایشگاه “اختر بازار” امروز در تالار خلیج برای چهار روز در کابل با حضور شماری از مقامات افتتاح گردید.

مسئوولین وزارت اطلاعات وفرهنگ، صنعت و تجارت و اقتصاد، امروز نمایشگاه چهار روزه “اختر بازار” را در تالار خلیح واقع سرک هشتاد متره میدان هوایی کابل، افتتاح کردند.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز یکشنبه 28 جوزای سال 1402 هجری خورشیدی نمایشگاه محصولات صنایع مختلف داخلی کشور در 180 غرفه به نمایش گذشته شده است.
در مراسم افتتاح این نمایشگاه مولوی سعد الدین سعید معین مالی، اداری و گرحندوی وزارت اطلاعات وفرهنگ، در صحبت هایش برگزاری چنین نمایشگاه ها را در رشد صنایع و تولیدات داخلی و تشویق صنعت کاران و سرمایه داران، گام ارزشمند دانست.
وی افزود که این نمایشگاه ها از یک سو مردم را بیشتر با تولیدات و صنایع داخلی آشنا می سازد و از جانب دیگر صنایع و فرهنگ اصیل کشور را به نمایش می گذارد.
معین وزارت اطلاعات وفرهنگ، همچنان حمایت و همکاری این وزارت را در زمینۀ برگزاری نمایشگاه ها فرهنگی و تولیدات صنایع داخلی، ابراز کرد.
داکتر عبداللطیف نظری معین مسلکی وزارت اقتصاد، صحبت کرد و گفت که یکی از مولفه های حکومت داری خوب رشد صنایع، تولیدات داخلی و رشد اقتصادی کشور است.
وی اضافه کرد که برگزاری چنین نمایشگاه ها می تواند در فرهنگ عمومی جامعه تغییر ایجاد کند و مردم را تشویق کند که از تولیدات داخلی استفاده کنند.
همچنان ملا محمد عباس آخند وزیر دولت در امور رسیده گی به حوادث، در سخنانش حمایت از تولیدات داخلی را امر مهم دانست و گفت که با راه انداری این نمایشگاه ها می توان توجه مردم را به خریداری از تولیدات داخلی جلب کرد .
نمایندۀ اتاق تجارت و صنایع کابل صحبت کرد و از مسوولین امارت اسلامی به ویژه وزارت های صنعت و تجارت و اطلاعات و فرهنگ و همچنان نهاد های ذیربط به خاطر حمایت و همکاری های همیشه گی شان در زمینۀ رشد صنعت و برگزاری این نمایشگاه به قدر دانی یاد کرد.
وی همچنان شماری از مشکلات صنعت کاران و فابریکه داران از ناحیه یی تعرفه های اقلام وارداتی، توزیع زمین برای صنعت کاران و کمبود برق را بیان کرد و خواهان حل آن از جانب مسوولان ذیربط شد.
گفتنی است که این نمایشگاه چهار روز در تالار خلیج واقع سرک هشتاد متره میدان هوایی کابل، به روی علاقمندان باز است.

سید احمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button