افغانستانگزارش ها

حسینی مزاری: هر حکومت که در برابر خط محرم قرار بگیرند محکوم به فنا میباشد

 

سید عیسی حسینی مزاری رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تبیان بر برداری از فرصت‌های محرم در جهت تامین وحدت ملی و تبین اهداف حرکت امام حسین(ع) و محکم کردن ارتباط میان ملت و حکومت تاکید کرده می‌گوید،که هر حکومت که دربرابر خط محرم قرار بگیرد محکوم به فنا است.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ آقای مزاری که امروز پنجشنبه(29 سرطان سال 1402 هجری خورشیدی در یک نشست خبری تحت عنوان” مجالس محرم وفرصت برای بهره برداری وظایف برگزار کننده گان، وعاظ، مردم و حکومت” در کابل صحبت می‌کرد گفت:مابه محرم و به عاشورا نیاز داریم تا در دنیا زندگی با عزت و در آخرت سعادتمندباشیم.

آقای مزاری از عزاداران حسینی خواست که از حرکت‌های حساسیت برانگیز که با شأن عاشورای حسینی نیست خود داری کند.

وی از حکومت سرپرست خواست تا طرزالعمل‌های لازم را برای مسوولین میانی و سطوح پایین ابلاغ کند تا مراسم عاشورا در سراسر افغانستان بدون هیچ مشکلی برگزار شود.

او از مبلغین نیز خواست که ضمن بیان فلسفه عاشورا و تبیین نهضت ماندگار حضرت امام حسین(ع)، به مسایل روز پرداخته و شرایط کنونی کشور، دست آوردها، تغییرات و تفاوت‌های امروز افغانستان تحت حاکمیت امارت اسلامی را در مقایسه با سال‌های گذشته مورد بحث و بررسی قرار دهند.

آقای مزاری افزود: مردم باید در مراسم عاشورا به صورت گسترده شرکت کنند، اما در کنار شور حسینی، به شعور حسینی و ارزش‌های دینی چون ادای نماز اول وقت اهمیت داده و اخلاق حسینی را نیز در نظر بگیرند، زیرا قیام امام حسین(ع) در حقیقت یک قیام انسان‌ساز بر محوریت اخلاق اسلامی و انسانی بود.

 

سیداحمد راشد کاشفی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button