افغانستانگزارش ها

دفتر مرکزی یک شرکت تولید دواسازی بنام سنوفارما در کابل با حضوری شماری از تاجران مقامات حکومت سرپرست و داکتران افتتاح گردید.

سخنرانان در مراسم افتتاحیه دفتر مرکزی شرکت تولیدی دواسازی “سنوفارما” در کابل می‌گویند، که استقلال اقتصادی افغانستان با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی کسب می‌شود، آنان نیز می‌افزایند،که شهروندان کشور از دواهای با کیفیت داخلی استفاده نمایند تا افغانستان در تولید دوا خودکفا شود.
به گزارش خبرگزاری توانا: مراسم افتتاحیه دفتر مرکزی شرکت تولیدی دواسازی ” سنوفارما” امروز (پنجشنبه،16 سنبله سال 1402 هجری خورشیدی با حضور مقامات ام ارت اسلامی،اتاق های تجارت و سرمایه گذاری، نماینده گان بخش خصوصی کشور و شرکت های تولیدی دوا در کابل برگزار شد.
محمد سعید صدیقی،رئیس عمومی شرکت تولیدی ادویه سنوفارما گفت،که در 20 سال گذشته شرکت ها دوای بی کیفیت را از کشورهای دیگر وارد افغانستان می کردند”.
وی افزود،که سرمایه گذاران به منظور تولید دوا در داخل کشور در ولایت قندهار 50 میلیون دالر را سرمایه گذاری کرده اند.
براساس سخنان محمد سعید صدیق، شرکت تولیدی سنوفارما بیش از 20 قلم دوا را در داخل کشور تولید می کند و از نظر کیفیت دوا تولید شده با معیارهای جهانی برابر است.
او تاکید کرد که شرکت های تولیدی باید با قیمت مناسب دوا ها را در داخل کشور تولید کنند، وی از فراهم سازی سهولت‌های ویژه امارت اسلامی بخاطر سرمایه‌گذاری در داخل کشور خبر داد.
از سوی هم عبدالباری عمر، رئیس اداره ملی غذا و ادویهٔ ام ارت اسلامی در صحبت هایش در این مراسم گفت،که ام ارت اسلامی از تولیدات داخلی حمایت میکند و افتتاح این شرکت تولید دوا یک خوش بینی بخاطر افزایش سرمایه گذاری است.
عبدالباری عمر اضافه کرد و گفت،که تاجران و سرمایه گذاران به جای واردات محصولات از کشور های دیگر همان سرمایه شان را در داخل کشور روی گشایش فابریکه های تولیدی سرمایه گذاری نمایند.
رئیس اداره ملی غذا و ادویهٔ ام ارت اسلامی خاطرنشان کرد و گفت،که فساد اداری در تمام عرصه ها در کشور وجود ندارد و بهترین زمان برای سرمایه گذاری در کشور مهیا شده است.
عبدالباری عمر می گوید،که استقلال اقتصادی افغانستان با حمایت از سرمایه گذاران داخلی و خارجی کسب می‌شود.
وی گفت،که از واردات دوا های بی کیفیت به داخل کشور از سوی این اداره به صورت جدی جلوگیری شده است. او همچنین اضافه کرد که از قیمت فروشی دوا در بازارهای کشور نیز جلوگیری خواهد شد.
در همین حال شیرباز کمین زاده، رئیس اتاق های معادن و صنایع افغانستان می گوید،که سرمایه گذاران وقتی که در یک عرصه سرمایه گذاری می کنند باید محصولات شان را با معیاری های جهانی تولید کنند.”
شیرباز کمین زاده افزود،که از میان دو میلیارد دالر واردات ما یک میلیارد دالر آن به واردات دواها بر میگردد که باید در این عرصه خودکفا شده و از واردات جلوگیری شود.
وی تاکید کرد،که شهروندان کشور از دوا های داخلی استفاده کنند تا تولیدات دخلی رشد و اقتصاد کشور بهبود بیابد.
محمد یونس مومند، سرپرست اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در این محفل گفت،که سه عنصر مهم در پیشرفت کشور وجود دارد یکی امنیت دو صحت و سوم اقتصاد است”.
وی نیز بر استفاده شهروندان از تولیدات داخلی تاکید کرده و از سرمایه گذاران خواست تا محصولات شان را با معیار های جهانی و بین المللی تولید نمایند.

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button