جهانگزارش ها

اپل از آیفون ۱۵ رونمایی کرد

اپل روز سه شنبه از نسل جدید آیفون‌های خود رونمایی کرد. مجموعه تلفن‌ همراهی که کیفیت دوربین بهتر، پردازنده‌های سریع‌تر و سیستم شارژ جدید خود را به رخ می‌کشد. همزمان اپل از سری جدید ساعت‌های خود نیز رونمایی کرد. این ساعت‌ها با استفاده از هوش مصنوعی امکانات جدیدی را به کاربران عرضه می‌کنند.

خبر گزاری توانا:رویداد معرفی آیفون و ساعت‌های جدید اپل در دفتر مرکزی این غول تکنولوژی در کوپرتینوی کالیفرنیا برگزار شد.
صفحه نمایش همه مدل‌های آیفون ۱۵ شفاف‌تر از مدل‌های پیشین خواهد بود. این ها مجهز به یک دوربین ۴۸ مگاپیکسلی هستند و در باتری آن‌ها نیز از کبالت ۱۰۰ درصد قابل بازیافت استفاده شده است. یکی از اصلی‌ترین تغییرات آیفون ۱۵ نسبت به مدل‌های پیشین، تغییر سیستم و درگاه شارژ این گوشی‌ها است. اپل تاکنون در گوشی‌های آیفون از کابل لایتنینگ مختص به خود برای شارژ استفاده می‌کرد اما اکنون این شرکت تصمیم گرفته با تبعیت از قوانین اتحادیه اروپا، از کیبل یو‌اس‌بی سی برای شارژ گوشی‌های جدید خود استفاده کند.
از دیگر امکانات آیفون ۱۵ پرو توانایی آن در ضبط «ویدیوهای فضایی» است. این گوشی‌ها با استفاده از دو دوربین خود به صورت همزمان می‌توانند ویدیوهای سه‌بعدی ضبط کنند.
پیش سفارش آیفون ۱۵ اپل در سراسر دنیا از  روز جمعه ۱۵ سپتامبر آغاز می‌شود و این گوشی‌ها از روز ۲۲ سپتامبر در دسترس عموم خواهند بود.
قیمت آیفون ۱۵ در آمریکا از ۷۹۹ دلار، مدل پلاس از ۸۹۹ دلار، مدل پرو از ۹۹۹ دلار و قیمت مدل پرومکس آیفون ۱۵ از ۱۱۹۹ دلار آغاز خواهد شد

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button