افغانستانجهانگزارش ها

کاکر: در صورت نیاز به اقدام نظامی در افغانستان متوصل خواهیم شد!؛ مجاهد: امارت اسلامی به آن پاسخ خواهد داد.

انوارالحق کاکر، نخست‌وزیر حکومت موقت پاکستان، روز گذشته در گفت‌وگو با بخش اردوی صدای امریکا، در پاسخ به این پرسش که آیا پاکستان در صورت نیاز به اقدام نظامی در افغانستان متوصل خواهد شد، به گونه‌ی تلویحی گفته است که پاکستان در زمان معین به اقدام نظامی دست خواهد زد.

انوارالحق کاکر، افزوده است: «پاکستان حق دارد که از خود دفاع کند. ما قطعاً هر اقدامی را که برای حفاظت از کشور و مردم ما لازم باشد، انجام خواهیم داد. من وارد جزئیات نمی‌شوم که چه گونه عملیاتی خواهد بود؛ اما وقتی که زمانش برسد، تصمیم می‌گیریم که چه کاری می‌کنیم؛ چه باید انجام شود و چه را می‌توان انجام داد.»

با این حال، ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی امارت اسلامی، با بی‌خبری از گفته‌های نخست‌وزیر حکومت موقت پاکستان، بدون این که نام از پاکستان ببرد، می‌گوید که در صورت اقدام نظامی به خاک افغانستان، امارت اسلامی به آن پاسخ خواهد داد.

او می‌افزاید: «من این خبر را نشنیده‌ام که نخست‌وزیر پاکستان گفته باشد؛ ولی در صورت اقدام نظامی به خاک افغانستان، امارت اسلامی برای حفاظت آن پاسخ خواهد داد و مشوره‌ی ما به پاکستان این است که مسائل خود را در داخل آن کشور حل و نیز از وارد کردن اتهامات بی‌مورد خودداری کند.»

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنان بخوانید
Close
Back to top button