افغانستانمقاله

سخنی با امرالله خان صالح

امرالله صالح که اکنون هم گاه گاهی خود را معاون ریاست جمهوری میخواند ، در پیامی درفشانی نموده و از وجود فساد اداری و اخلاقی در حکومت افغانستان یاد آوری نموده است . .
فساد اداری پدییده ایست که در هیچ کشوری به صفر نرسیده این واقعیت را همه مردم در داخل و خارج افغانستان به خوبی میدانند که از حجم فساد اداری طی دوسال گزشته ، به قدر کافی کاسته شده و مبارزه علیه این پدیده نیز به شدت و سرعت ادامه دارد اما من این سوالات را از خودش میپرسم:
1- در عصر حکومت داری خود تان، حکومتی که فرد دومش بودید، فساد اخلاقی در ارگ به اوج خود رسیده بود که گند و بوی آن جهان شمول گردیده و تاجاییکه بسته های کاندوم باعث بندش لوله های تشنابهاگردیده بود، شما چه کردید؟ دراین مورد حد اقل یک هیآت تعیین کردید تا دست کم در ختم کار میگفتید که دروغ است. امامتاسفانه این قضیه به حدی روشن بود که غیر قابل انکار شده بود. آیا سکوت ذلیلانه شما نشان قبول و رضایت تان به آن همه فساد نبود؟
2- وقتی دنیا در مقام فساد اداری به افغانستان رتبه اول را داد کجا بودید و چه موضعی اتخاذ کردد؟ و اینکه حضرت عالی عضوآن حکومت فاسد بودید آیا در جمع مفسدین بحساب می آمدید یا نه ؟ اگر می آمدید نفر چندم حساب می شدید؟
3- به اعضای جلسه شش ونیم خودت با صراحت گفتید که حوزات امنیت و پولیس هیچکدام به بلند منزل ها چیزی نگویید، رئیس جنایی خودش تصمیم می گیرد و من شخصا برایش در این موردهدایت میدهم. آیا راه قانونی این کار همین بود؟ از هرپوشش و یا به اصطلاح معمول آنروز از هرچت چند هزار دالر می گرفتید؟
4- گفته بودید که کلیه بلند منزل ها از چهار طبقه به بالا یا ویران شوند و یا از هر بلاک جریمه به دولت بپردازند. شما چند بلند منزل را ویران کردید و اگر نکردید چه مقدار پول به عنوان جریمه به دولت تحویل دادید؟
5- حداقل بخاطر خدا هم اگر شده یک راست بگویید و آن اینکه : از هربلند منزل چه مقدار پول گرفتید؟ اینرا خودت بگو و اگر نگفتی ما آماری را که تهیه کردیم جهان شمولش خواهیم ساخت.
6- پولی که از خانه ات بدست آوردند ذخیره ای از پول معاشت بود یا کدام مدرک دیگر ؟ یقینا از معاش کسی صدها هزار و میلیون ها دالر نمیتواند ذخیره کند پس این همه پول از کجا بوده ؟
7- شما جمعی را جاسوس اجانب خطاب می کنید. کارندارم که راست میگویی یا دروغ اما سوالم اینست که خودت چکاره هستی ؟ تو از اول جوانی ات جاسوس نبودی؟ شهادت مسعود را برای اولین بار به cıaتو خبر ندادی ؟ تومستقیم به اداره مذکور تماس گرفته وموضوع شهادت او را خبر دادی در حالیکه در آنوقت انگلیسی ات هم ضعیف بود که فرق سرد خانه و یخچال را نمی توانستی .
8- فراموش نکرده ایم که روزی تمام جامعه تشیع افغانستان که اکثریت آنها هزاره هستند همه را نوکر و جاسوس ایران خطاب کردی و اینک به اصطلاح ما شیعیان روضه آنها را میخوانی . از چه وقت به این طرف اینگونه دایهء شیرینتر از مادر شدی؟
9_ مسله غصب سینما پارک را هم فراموش کردی ؟
سینمایی را که با فضلی یکجا فصب کرده و برنامه داشتنید تا مارکیت ها وبازار های چند طبقه ای درست کنید .
لطف فرموده به این سوالها پاسخ بدهید ، اگر چند به افرادی چون شما بقول قرآنکریم باید سلام گفت اما درین باب با شما صحبت خواهیم کرد. وقتی از تخمین های اطلاعاتی سخن میگویی نشانه بیسوادی ات در این فنی که ادعای تخصص را در آن داری میباشد، زیرا در دنیای اطلاعات تخمین، فکر می کنم، شاید، ممکن است، احتمال دارد و….. وجود ندارد، با وجود این همه فقط صرف بخاطر اینکه دست از شایعه پراکنی بکشی وبیش از این به زخم های این کشور و مردم نمک نپاشی. اینرا با صراحت برایت میگویم: یقین داشته باش که درد و مشکل این کشور با شایعه پراکنی دوا نخواهد شد.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button