افغانستانگزارش هاورزش

شکست تاریخی تیم قدرتمند انگلستان در برابر افغانستان

تیم ملی افغانستان در سومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۳ برای اولین بار در برابر تیم قدرتمند انگلستان با اختلاف ۶۹ امتیاز (دوش) پیروز شد. این بازی در دهلی نو، پایتخت هند برگزار شده بود.

تیم ملی انگلستان برنده قرعه شد و توپ‌اندازی را انتخاب کرد. افغانستان که در آغاز توپ‌زنی کرد، با از دست دادن تمام بازیکنانش در آخرین آور (دور) ۲۸۴ امتیاز به دست آورد و هدف ۲۸۵ امتیاز را برای انگلستان تعیین کرد.

اما انگلستان با از دست دادن تمام بازیکنان خود در آور (دور) ۴۱ تنها توانست ۲۱۵ امتیاز بگیرد و نتوانست به هدف تعیین شده برسد.

این دومین پیروزی افغانستان در تمام رقابت‌های جام جهانی کریکت است که با این پیروزی افغانستان دو امتیاز مهم به دست آورد.

تیم انگلستان در این جام جهانی از عنوان قهرمانی خود دفاع می‌کند. این تیم در اولین دیدار خود در جام‌حذفی در مقابل مقابل نیوزلند شکست خورد اما پس از چند روز با اختلاف زیادی مقابل بنگلادش پیروز شد.

در آغاز بازی افغانستان با توپ‌زنی رحمان‌الله گوربز، بسیار قوی ظاهر شد. اما سپس چند بازیکن خود را با امتیازهای کم از دست داد.

گوربز توانست به تنهایی۸۰ امتیاز برای افغانستان کسب کند.

انگلستان در اوایل توپ‌زنی در نیمه دوم دو بازیکن اصلی خود را از دست داد.

در این بازی از تیم انگلستان جانی بیرستو، داوید ملن، جو روت، هری بروک، جوس باتلر، لیام لیوینگستون، کریس ووکس، سم کوران، عادل رشید، مارک وود و ریس توپلی حضور داشتند.

بازیکنان تیم افغانستان شامل رحمان‌الله گوربز، ابراهیم زدران، رحمت شاه، حشمت الله شهیدی، محمد نبی، اکرام علیخیل، عظمت الله عمرزی، راشد خان، مجیب الرحمن، نوین الحق و فضل‌الحق فاروقی بود.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button