جهانگزارش ها

آمریکا برای حمایت از اسرائیل 2000 سرباز در خاورمیانه استقرار میکند.

ژنرال مایکل اریک کوریلا، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا بدون اطلاع رسمی به اسرائیل پرواز کرد. کوریلا کمی قبل از فرود آمدن گفت: «من اینجا هستم تا اطمینان حاصل کنم که اسرائیل همه چیزهایی را که برای دفاع از خود نیاز دارد، به ویژه برای جلوگیری از گسترش درگیری توسط طرف‌های دیگر در اختیار دارد».

این تازه‌ترین سفر یک مقام ارشد آمریکایی به اسرائیل در آستانه حمله زمینی احتمالی اسرائیل به نوار غزه است. کوریلا یک روز قبل از جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل پرواز کرده است.

هم‌زمان وال‌استریت ژورنال، سی‌ان‌ان و ان‌بی‌سی نیوز به نقل از منابعی از وزارت دفاع آمریکا گزارش دادند که ایالات متحده در حال سازماندهی ۲۰۰۰ سرباز برای استقرار احتمالی در خاورمیانه به منظور حمایت از اسرائیل است.

بر اساس این گزارش‌ها، این سربازان احتمالا در حوزه‌های لجستیکی یا پزشکی به کار گرفته خواهند شد. وال‌استریت ژورنال نوشت که آنها “برای ماموریت‌های جنگی در نظر گرفته نشده‌اند.”

مایکل مک‌کال، رئیس جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا گفته است که این نیروها لزوما نه در اسرائیل یا غزه، بلکه در کشورهای همسایه مستقر می‌شوند تا از اسرائیل در مبارزه با حماس حمایت کنند.

وی به سی‌ان‌ان گفت که این “رویکردی بازدارنده است و نه یک ماموریت جنگی”.

دولت آمریکا اخیرا تاکید کرده است که هیچ برنامه‌ای برای اعزام نیروی زمینی به اسرائیل ندارد. قرار است جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده نیز روز چهارشنبه ۲۶ میزان به اسرائیل سفر کند.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button