افغانستانگزارش ها

نشستی به مناسبت تقبیح جنایت علیه بشریت در نمارسانه برگزار شد

نشستی به مناسبت تقبیح جنایات علیه بشریت در پاکستان و فلسطین در مرکز نما رسانه امروز برگزار شد.

خبرگزاری توانا: امروز چهارشنبه، ۲۶ میزان ۱۴۰۲ هجری خورشیدی نشستی تحت عنوان ملت بشر دوست افغانستان (جنایات علیه بشریت) را در پاکستان و فلسطین تقبیح می کند، برگزار شد.

در این نشست سخنرانان از رفتار تبعیض آمیز کشور های همسایه افغانستان از جمله ایران و پاکستان علیه مهاجران افغانستانی انتقاد کرده و خواستار توقف همچون رفتارها در قبال مهاجران افغانستانی در آن کشورها شدند.

شاکر بدخشانی، استاد دانشگاه در این نشست از عملکرد ایران و پاکستان در قبال مهاجران افغانستانی انتقاد تند کرده و گفت که، مهاجران افغانستانی سال ها در پاکستان بوده و پاکستان را ساخته است ولی امروز آن ها رفتار تبعیض آمیز را در مقابل مهاجران افغانستانی روا داشته است.
وی همچنان از جنایت رژیم اسراییل علیه مردم فلسطین انتقاد کرده و گفت که، حمایت از مردم فلسطین وجیبه همه مسلمانان جهان است.

محمد آصف وردک، رییس صندوق ملی ژورنالستان افغانستان از عملکرد نخست وزیر موقت پاکستان انتقاد کرده و گفت که، آقای کاکر ۱۵ سال با پاسپورت افغانستانی در دانشگاه انگلستان تحصیل کرد ولی امروز علیه افغانستان شعار میدهد.
وی همچنان در مورد فلسطین انتقاد تند از همه ملت افغانستان و سایر کشورهای اسلامی جهان کرده و گفت که، حمایت از مردم فلسطین و جهاد مردم فلسطین علیه رژیم اسراییل تنها با شعار و مرگ فرستادن نمی شود باید گام های عملی برداشته شود.

گفتنی است که، این نشست در حالی در کابل برگزار می شود که، در این اواخر رفتار تبعیض آمیز علیه مهاجران افغانستانی در کشورهای ایران و پاکستان تشدید یافته است و حدود دو هفته از جهاد مردم فلسطین علیه رژیم اسراییل در سرزمین های اشغالی می گذرد و با گذشت هر روز جنایت و نسل کشی رژیم صهیونیستی اسراییل بر مردم غزه افزایش یافته است که، در تازه ترین مورد این جنایت بمبارد شفاخانه المعمدانی می باشد که بیش از ۸۰۰ نفر به شمول زن و کودک کشته شده است.

خبرگزاری توانا
محمد شریف رحیمی

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button