جهانگزارش ها

 قتل فعال صلح مشهور اسرائیلی در حمله حماس تأیید شد.

ایدیت شمیر، دیپلمات اسرائیلی مستقر در تورنتو، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی اکس کشته شدن ویویان سیلور، یکی از شناخته‌شده‌ترین فعالان صلح در اسرائیل را تأیید کرد. به نوشته او سیلور ۷۴ ساله که پیش‌تر گمان می‌رفت توسط حماس در حمله روز 15 میزان گروگان گرفته شده، توسط حماس در کیبوتص بعری به قتل رسیده است.

ویویان سیلور تابعیت اسرائیل و کانادا را داشت و پسر او که در تل‌آویو ساکن است، یک ماه پیش به خبرگزاری فرانسه گفته بود، روز 15 میزان تلفنی با مادرش در حال صحبت بود که تیراندازی‌های حماس در ساعت یازده صبح (به وقت محلی) آغاز شد. او اضافه کرده که، مادرش پس از قطع تماس، در پیامی نوشته است که، مردان مسلح در خانه‌‌اش واقع در کیبوتص بعری داخل شدند. از آن زمان به بعد ویویان سیلور نتوانست تماسی با خانواده‌اش برقرار کند.

ملانی جولی، وزیر خارجه کانادا، در شبکه اکس ویویان سیلور را یک شهروند با افتخار کانادایی-اسرائیلی و مدافع مادام‌العمر صلح توصیف کرده و نوشت: کانادا سوگوار از دست دادن اوست.

سیلور در طول حیات چندین پروژه کمک‌رسانی به ساکنان غزه را راه‌اندازی و امکان مداوای شماری از فلسطینیان در اسرائیل را فراهم کرده بود. او به دلیل فعالیت‌های انسان‌دوستانه چندین جایزه گرفته بود.

عبدالخلیل فقیرزاد

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button