جهانگزارش ها

ادعاهای ضد و نقیض دو طرف در بحبوحه جنگ

پس از عملیات نظام ارتش رژیم صهیونیستی اسراییل بر شفاخانه الشفای غزه سخنگوی این ارتش مدعی است که تعدادی زیادی از وسایل نظامی، یک مرکز فرماندهی و اطلاعاتی حماس را ازین شفاخانه بدست آورده است.

به گزارش رسانه های فرانسوی دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اسراییل شامگاه چهارشنبه، 24 عقرب 1402 که مصادف می شود به 15 نوامبر مدعی شده است که، در نتیجه عملیات ویژه نظامی این رژیم در شفاخانه الشفای غزه یک ستاد عملیاتی حماس را با تجهیزات ارتباطی در این شفاخانه کشف شده است.

با این حال، وزارت بهداشت نوار غزه که توسط حماس اداره می‌شود، در بیانیه‌ای که در همان زمان منتشر شد، اعلام کرد که ارتش اسرائیل هیچ سلاح یا تجهیزات نظامی در این شفاخانه کشف نکرده است. این وزارت‌خانه همچنان تاکید کرده است که اجازه انبار و ذخیره چنین اشیایی را در شفاخانه ها نمی‌دهد.

هاگاری سخنگوی ارتش اسرائیل نیز به نوبه خود تاکید کرد: ما شواهدی داریم که نشان می‌دهد این شفاخانه در مغایرت با قوانین بین‌المللی در خدمت اهداف نظامی و تروریستی بوده است.

قابل ذکر است که، یورش به این شفاخانه انتقادهای بین‌المللی بسیاری را برانگیخته است
ارتش اسرائیل پس از چند ساعت در شامگاه چهارشنبه به عملیات خود در محوطه بیمارستان پایان داد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری فرانسه، سربازان و تانک‌های ارتش اسرائیل منطقه را ترک کردند و در اطراف تاسیسات مستقر شدند.
عبدالخلیل فقیرزاد
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button