افغانستانگزارش ها

مراسم رنگ آمیزی خودروهای تاکسی در کشور با رنگ جدید آغاز شد.

سلسله رنگ آمیزی موترهای تاکسی با رنگ جدید وزارت امور داخله امروز با بریدن نوار توسط مقامات پولیس ترافیک و وزارت ترانسپورت و هوانوردی در کابل پایتخت به طور رسمی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری توانا: امروز سه شنبه 14 قوس سال 1402 هجری خپرشیدی پاسوال حسیب الله مختار رئیس عمومی پولیس ترافیک کشور در مراسم افتتاحیه این مجموعه گفت،که بر اساس توافق با شرکت قراردادی، هر موتر تاکسی به مبلغ 9110 افغانی رنگ آمیزی می شود.
وی افزود،که اخیراً در کابل پایتخت،ننگرهار و قندهار مکان هایی برای تخریب موترها اختصاص داده شده است،که ماهانه 2 تا 2.5 هزار موتر رنگ آمیزی می شود.
در همین حال، عبدالسلام حیدری معین حمل و نقل و هوانوردی وزارت ترانسپورت و هوانوردی نیز در این مراسم گفت،که وزارت ترانسپورت با همکاری ریاست پولیس ترافیک تلاش می کند تا این مجموعه را به نحو احسن اجرا کند.
وی افزود،که برای ایمنی تاکسی ها در تمامی تاکسی ها (GPS) نصب می شود.
مولوی خیال محمد غوار رئیس ترافیک کابل در این مراسم از تمام تاکسیرانان خواست تا قوانین ترافیکی را به خوبی اجرا کنند تا از ازدحام و نظم در شهر کاسته شود.
نباید فراموش کرد،که مقامات پولیس ترافیک و راهنمایی پیش از این گفته بودند،که رنگ فعلی (زرد) تاکسی ها در کنوانسیون بین المللی ترافیک ثبت نشده است، اما از آنجایی که افغانستان عضو این کنوانسیون است، دولت برای وسایط تاکسی ، کنوانسیون رنگ خاصی را برای ثبت مشخص کرده است.

سید احمد راشد کاشفی
خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button