جهانگزارش ها

فایز الدویری: کمک استخباراتی پنج کشور به اسرائیل در جنگ غزه

فایز الدویری، یک کارشناس نظامی اردنی می‌گوید که سازمان‌های استخباراتی دست‌کم پنج کشور در پشت عملیات ارتش اسرائیل در غزه قرار دارند.

الدویری سه‌شنبه‌شب، 14 قوس، در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفته که تدابیر سازمان اطلاعات اسرائیل در جنگ با حماس در غزه کارساز نبوده است.

وی تصریح کرده است: «در حال حاضر پنج کشور در سطح اطلاعاتی و استخباراتی در دو اتاق عملیات اسرائیل مشارکت دارند که یک اتاق عملیات اطلاعاتی در تل‌آویو و یک اتاق در مجاورت نوار غزه است.»

براساس اطلاعات این کارشناس، سازمان‌های اطلاعاتی کشورهای امریکا، بریتانیا، فرانسه، آلمان و ایتالیا عملاً در جنگ اسرائیل با حماس به نفع تل‌آویو کار می‌کنند.

پیشتر اسحاق هرتزوگ، رییس جمهور اسرائیل، گفت که جنگ در غزه تنها جنگ میان کشورش و حماس نبوده بلکه جنگی برای نجات تمدن غرب است.

گفتنی است که ارتش اسرائیل جمعه گذشته پس از پایان یک آتش‌بس هفت روزه بار دیگر حملات نظامی خود بر نوار غزه را از سر گرفت.

طبق آخرین آمارهای ارایه شده از سوی مقام‌های فلسطینی، از آغاز حمله اسرائیل بر غزه تا کنون، ۱۵ هزار و ۹۰۰ تن کشته و ۴۲ هزار تن دیگر زخمی شده‌اند.

بیشتر قربانیان این جنگ زنان و کودکان هستند.

این در حالی است که سازمان صحی جهان روز سه شنبه، 14 قوس، اعلام کرده است که به‌طور متوسط در هر ۱۰ دقیقه یک کودک فلسطینی در غزه کشته می‌شود.

این سازمان بار دیگر خواستار برقراری آتش‌بس فوری در این منطقه شده است.

مجتبی محمدی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button