افغانستانگزارش ها

جوانان باید فریب تبلیغات دروغین دشمنان را نخورند

ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ امروز در مراسم فارغ التحصیلان “برنامه تخصصی فریلنسری” در کابل از جوانان خواست،که فریب تبلیغات دروغین دشمنان را نخورند و دست به کار شوند. مسئولیت جمعیت و توسعه کشور را بپردازد.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ امروز پنجشنبه 7 جدی سال 1402 هجری خورشیدی ملا خیرالله خیرخواه سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ با اشاره به مسئولیت های جوانان در قبال کشور و شهروندان گفت،که جوانان باید افکار خود را برای رهبری، توسعه و خدمت به شهروندان تنظیم کنند و مهارت های تحصیلی و کاری خود را افزایش دهند.

وی اطمینان داد،که ام ارت اسلامی به ویژه وزارت اطلاعات و فرهنگ برای آینده بهتر جوانان کشور تلاش می کند و از آنها در کار، تحصیل، ظرفیت سازی و سایر زمینه ها حمایت می کند.

در همین حال، مولوی ندا محمد ندیم سرپرست وزارت تحصیلات عالی در سخنان اش،جوانان را بخش مهمی از جامعه توصیف کرد و گفت،که جوانان از جایگاه و اهمیت بالایی در جامعه برخوردارند. جامعه؛ بنابراین، آنها باید به تعهدات خود به نحو احسن برای بهبود کشور و شهروندان آن عمل کنند.

مولوی محمد یونس راشد معین امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ در مورد نقش جوانان در نفوس و انکشاف کشور صحبت کرد و گفت،که با آمدن ام ارت اسلامی مشکلات جوانان در عرصه های مختلف به وجود آمده است. این حمله بررسی شده است و تلاش ها در این زمینه ادامه دارد.

وی افزود،که افغانستان جوانان تحصیل کرده زیادی دارد و وظیفه دولت است که برای ایجاد شغل و افزایش ظرفیت های آنان تلاش کند. برای این منظور تلاش های امارت اسلامی به ویژه وزارت امور جوانان ادامه دارد.

همزمان مولوی غلام حیدر شهامت رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای به عوامل فقر در کشور و نقش جوانان در ریشه کنی این پدیده شوم پرداخت و گفت،که نظام اسلامی در تلاش است تا با استفاده از راه های مختلف رفع فقر در کشور. اما در این زمینه به همت هموطنان به ویژه جوانان تحصیلکرده نیاز است.

در این نشست نصیر احمدخان یکی از استادان برنامه مذکور در خصوص مزایا و انواع “فریلانسینگ” اطلاعاتی ارائه کرد و گفت که تعداد “فریلنسرها” در دنیا رو به افزایش است و در حال حاضر 36 درصد جهان را تشکیل می دهند.نیروی انسانی به عنوان یک “فریلنسر” کار می کند.

بر اساس اطلاعات وی؛ ایالات متحده به طور متوسط ​​سالانه 1.2 تریلیون دلار از طریق مشاغل آزاد (کار آنلاین و تجارت) درآمد دارد و حدود 64 میلیون نفر را استخدام می کند.

در این دیدار چند تن از فارغ التحصیلان از ایجاد چنین برنامه ای از وزارت امور جوانان وزارت اطلاعات و فرهنگ قدردانی نموده و خواهان تربیت جوانان بیشتر در زمینه “فریلنسرینگ” شدند و وی تجربیات و دستاوردهای خود را در این زمینه به اشتراک گذاشت.

در پایان این نشست مسئوولین به دانش آموختگان «برنامه تخصصی آزادکاری» گواهینامه و هدایایی توزیع کردند.

قابل ذکر است،که اولین برنامه سه ماهه تخصصی فریلنسینگ (کار آنلاین و تجارت) به منظور توسعه اقتصادی جوانان توسط وزارت اطلاعات و فرهنگ وزارت امور جوانان تدارک دیده شد که در آن 44 معلم مسلکی برای هفت نفر استان های کشور «تجارت آنلاین» در زمینه های مهم آموزش می بیند.

این برنامه قرار است در ولایت های مختلف کشور برگزار شود تا زمینه رشد و توسعه اقتصادی برای جوانان در فغانستان کار فراهم شود.

 

سید احمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button