جهانخبرها

پنج محافظ تیم واکسیناسیون پولیو در پاکستان کشته شدند

بر طبق معلومات سخنگوی پولیس پاکستان در نتیجه انفجار یک بمب در نزدیکی یک موتر تیم واکسیناسیون پولیو، پنج پولیس جان خود را از دست دادند و ۲۰ تن دیگر به شمول نیروهای پولیس زخمی شدند.

سخنگوی پولیس پاکستان روز دوشنبه به خبرگزاری آلمان گفته است که در جریان کمپاین واکسیناسیون در این کشور پنج مامور پولیس در انفجار یک بمب کشته شدند و بیش از ۲۰ تن دیگر به شمول نیروهای امینتی در این رویداد زخمی شده اند.

طالبان پاکستانی (تی تی پی) مسئولیت این حمله در منطقه باجور در نزدیکی مرز افغانستان را به عهده گرفته اند. این گروه با فرستادن اعلامیه‌ای به خبرگزاری‌ها گفته است که هدف این حمله نیروهای امنیتی بوده اند، نه کارمندان صحی.

در پاکستان همواره حملات مرگباری بر کارکنان واکسیناسیون و نیروهای امنیتی که از آنها محافظت می‌کنند، رخ می‌دهد. واکسین پولیو یا فلج اطفال از سوی بعضی از شبه نظامیان اسلام‌گرا به عنوان ابزار غربی برای عقیم کردن مسلمانان تلقی می‌شود.

افغانستان و پاکستان از جمله معدود کشورهایی هستند که هنوز هم در آنها موارد جدید ابتلا به پولیو یا فلج اطفال رخ می‌دهد.

پاکستان با شورشگری فزاینده طالبان پاکستانی مبارزه می‌کند که هر از گاهی حملاتی را عمدتا در مناطق مرزی با افغانستان انجام می‌دهند.

بر اساس معلومات سخنگوی پولیس حمله بر تیم‌های واکسیناسیون در شمال غرب این کشور در نزدیکی مرز با افغانستان رخ داده است. بمب در نزدیکی موتری در کناره جاده منفجر شده است.

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button