افغانستانگزارش ها

علمای غرب کابل به حکومت سرپرست،مشکل عدم رعایت حجاب زنان را به علمای محل واگذار کنید

شماری از علمای اهل تشیع در غرب کابل در رابطه به بازداشت زنان بی‌حجاب از نقاط مختلف شهر کابل به حکومت سرپرست پیشنهاد می‌کنند،که این را به علمای محل واگذار کرده و برای آنها حد اقل یک سال فرصت دهند تا با این پدیده مبارزه کنند.

به گزارش خبرگزاری توانا؛ روز پنجشنبه 21 جدی سال 1402 هجری خورشیدی مسوولین مجمع علماء و متنفذین تشیع افغانستان برای صلح و کمیسیون ارتباطات مردمی “قاری سید بلال هاشمی”نشست را تحت عنوان” جلسه مشورتی و تصمیم گیری علماء و ائمه مساجد در راستای مبارزه مسوولانه با انواع منکرات جاری در جامعه”  را با حضور علماء و اقشار مختلف کشور در کابل برگزاری نمودند.

قاری سید بلال هاشمی در این نشست گفت که رسانه‌های غربی با راه اندازی تبلیغات منفی در تلاش جدایی مردم تشیع از امارت اسلامی افغانستان هستند و اخبار غیر واقعی و دروغ را نشر می‌کنند.

آقای هاشمی با بیان اینکه دفاع از دین و ارزش‌های اسلامی وظیفه همه اقشار جامعه است گفت،که دفاع از دین انسان را بی دشمن نمی‌گذارند لهذا دشمن شکست خورده افغانستان، حجاب اسلامی خواهران با عفاف و با عزت ما را هدف قرار است.

هاشمی افزود که کشور‌های غربی بالای حجاب خواهران ما زیاد کار می‌کنند مردم باید در چنین شرایط دوست و دشمن را شناسایی کرده و در کنار نظام اسلامی خویش باشند‌.

شیخ محمد عیسی غزنوی معاون علمای و روحانیون ریاست استخبارات امارت اسلامی گفت: دشمن شکست خورده ما امروز حربه فزیکی ندارد اما حربه فکر آنها هنوز هم از بین نرفته است.

در همین حال سید حسن فاضل زاده رئیس مجمع علماء و متنفذین تشیع برای صلح، حجاب را یک تکلیف شرعی   اسلامی خواند و گفت: حجاب نقطه عطف بین اسلام و غیر اسلامی است و امروز  این مشکل در کل جهان وجود دارد؛ این مساله مرزی بین جهان اسلام و جهان کفر شده‌اند.

آقای فاضل زاده در ارتباط به ادعای عدم رعایت حجاب توسط زنان در شهر کابل به حکومت سرپرست افغانستان پیشنهاد نمود که اگر چنین موارد مشاهده می‌شود باید به علمای محل واگذار گردد و حد اقل به علمای محل شش ماه یا یک سال وقت داده شوند تا به این معضل در صورت موجودیت رسیدگی شوند.

سید ناصر یعقوبی از علمای دین نیز گفت حکومت سرپرست باید در این قسمت توجه جدی داشته باشند تا افراد سو‌جو و دشمنان امارت اسلامی در صفوف امارت دست به چنین اقدام‌ها برای بدنامی امارت اسلامی نزنند.

 

سیداحمد راشد کاشفی

خبرگزاری توانا

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button