افغانستانجهانگزارش ها

حمایت ارتش پاکستان از داعش بر علیه افغانستان

فرمانده سابق تی‌تی‌پی در گفت‌وگو با سندی گاردین، پاکستان را متهم به تلاش نفوذ با استفاده از داعش در خاک افغانستان کرده است.

نشریه بریتانیایی “سندی‌ گاردین” به نقل از منابع خود گزارش داده که ارتش پاکستان به‌دنبال فرستادن جنگ‌جویان داعش به خاک افغانستان زیر حکومت امارت اسلامی است.

این نشریه، با اشاره به درگیری چند روز پیش مرزبانان پاکستانی با امارت اسلامی در ولسوالی سرکانوی کنر نگاشته که این درگیری حین تلاش ارتش پاکستان برای عبور دادن اعضای داعش به افغانستان رخ داده است.

احسان‌الله احسان، فرمانده سابق تی‌تی‌پی در گفت‌وگو با سندی گاردین، پاکستان را متهم به تلاش نفوذ با استفاده از داعش در خاک افغانستان کرده است.

بربنیاد گفته‌های وی، جنگ‌جویان داعش با عبور از پاسگاه‌های مرزی پاکستان با امارت اسلامی درگیری شده‌اند و دوباره به‌سمت نیروهای پاکستانی فرار کرده‌اند.

احسان تصریح کرده است: “امارت اسلامی برای از بین بردن عناصر داعش، مواضع نیروهای پاکستانی را با سلاح‌های سنگین هدف قرار دادند که در پاسخ به آن، طرف پاکستانی نیز از توپ‌خانه استفاده کرد.”

وی همچنان خاطرنشان کرده است: “جنگ‌جویان داعش در آن‌جا از حمایت کامل ارتش پاکستان برخوردار بودند و از سوی ارتش این کشور مورد حمایت نظامی قرار می‌گرفتند که مورد توجه امارت اسلامی قرار گرفت.”

یک مقام ارشد امارت اسلامی که نامی از وی در گزارش برده نشده، اظهارات این فرمانده پیشین تی‌تی‌تی را نیز تایید کرده است.

امارت اسلامی و اسلام‌آباد تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

این در حالی است که پیش از این مقام‌های ارشد پاکستانی در نشست‌های بین‌المللی شاخه خراسان گروه داعش را تهدید جدی به افغانستان و کشورهای همسایه عنوان کرده‌‌اند.

گفتنی است که روابط امارت اسلامی بر سر حمایت این گروه از جنگ‌جویان تی‌تی‌پی از سال گذشته میلادی به‌ این‌سو متشنج شده است.

اسلام‌آباد مدعی است که جنگ‌جویان تحریک طالبان پاکستانی حملات‌شان علیه نیروهای امنیتی این کشور را از افغانستان برنامه‌ریزی‌ می‌کنند.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button