جهانخبرها

آتش سوزی در کشتی بریتانیا بر اثر اصابت دو موشک در خلیج عدن

آژانس عملیات تجارت دریایی در بریتانیا روز پنج‌شنبه سوم حوت، اعلام کرد یک کشتی در حال عبور از خلیج عدن هدف حمله موشکی قرار گرفت.

به گزارش این نهاد، دو موشک به این کشتی اصابت کردند که منجر به بروز آتش‌سوزی شد. شرکت امنیت دریایی “امبری” نیز این حادثه را گزارش کرده و گفته است این کشتی باری با پرچم پالائو در حرکت بوده است. طبق این گزارش به نظر می‌رسد کشتی یادشده که در این گزارش‌ها نام او قید نشده، از تایلند به سمت دریای سرخ حرکت می‌کرده است.

با این حال آسوشیتدپرس نوشته تجزیه‌ و تحلیل داده‌های ردیابی کشتی‌ها که توسط این خبرگزاری انجام شده، نشان می‌دهد این کشتی “آیلندر” نام دارد و از تایلند به مقصد مصر در حرکت بوده است. به نوشته آسوشیتدپرس خدمه این کشتی قبلا پیام‌هایی با مضمون “خدمه سوری در عرشه” ارسال کرده بودند تا از این طریق مانع از حمله حوثی‌ها شوند.

آژانس عملیات تجارت دریایی در بریتانیا بدون اشاره به جزئیات بیشتر گفته است که نیروهای ائتلاف دریایی به رهبری آمریکا در حال واکنش به این حمله موشکی هستند.

شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت جمهوری اسلامی در ماه‌های گذشته به تهدیدی جدی علیه کشتیرانی در دریای سرخ تبدیل شده‌اند.

به رغم اینکه هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله به این کشتی را بر عهده نگرفته است، این جدیدترین حمله حوثی‌ها به کشتی‌های در حال تردد در دریای سرخ تلقی می‌شود.

 

مطالب مشابه

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Back to top button